شناسهٔ خبر: 51164923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده پشتیبانی نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خدمت تحقق اهداف راهبردی کشور است

اصفهان - ایرنا - فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این نیرو در دهه های گذشته به کمک دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی به نیرویی برای تحقق اهداف راهبردی کشور تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

امیر دریادار علیرضا محمدی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان در مصلی بزرگ این شهر افزود: نیروی دریایی نیروی تجهیزات محور است و در دهه‌های گذشته به کمک دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی کشور و با استفاده از جوانان ولایتمدار و متخصص به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی درعرصه دریا و مرزهای آبی با اقتدار، صلابت و عزت همیشگی حافظ منافع کشور و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: فرزندان غیور این سرزمین در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در هفتم آذر ۱۳۵۹ در حالی که تنها ۲ ماه از جنگ گذشته بود، با چند عملیات پی‌درپی، ماشین جنگی دشمن را از آب‌های منطقه خارج کردند.

وی تاکید کرد: این پیروزی به نوعی اولین پیروزی چشمگیر نظامی کشور در برخورد با نیروهای متخاصم بود و زمینه ساز پیروزی های ارتش اسلام در سال های بعد شد.

وی یادآوری کرد:  ابتدای جنگ تحمیلی در عملیاتی موسوم به "مروارید" ناوچه همیشه قهرمان "پیکان" در یک نبرد بیادماندنی که در جنگهای دریایی جهان بی‌نظیر است توانست ۱۳ فروند، ناوشکن بالگرد و هواپیمای دشمن متخاصم را سرنگون و در انتها در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس آرام گرفت.

وی تصریح کرد: این پیروزی تاریخی و به‌دنبال آن موفقیت‌های چشمگیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه جنگ باعث شد، رهبر کبیر انقلاب به پاس رشادت‌های سربازان نیروی دریایی، هفتم آذر را نیروی دریایی نامگذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نیروی دریایی از ابتدای انقلاب اسلامی سرشار از رشادت غیرت و عزت و مایه افتخار است و این نیرو بعد از هفتم آذر ۱۳۵۹، وظیفه اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی و نفتکش کشور  در زیر آتش جنگ تحمیلی را بر عهده گرفت و در این ماموریت با وجود تمام حمایت های استکبار جهانی از دشمن، حتی یک روز تبادل پشتیبانی کشور در حوزه دریایی قطع نشد.

هفتم آذر  به سبب مقاومت ناوچه پیکان  برابر حمله دریایی و هوایی عراق در عملیات مروارید که در هفتم  آذر ۱۳۵۹ انجام شد، با تأیید امام خمینی (ره)  به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شده است.

نظر شما