شناسهٔ خبر: 51164278 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خطبه غدیر و فدکیه، راهبرد جریان توحیدی رساندن جامعه به ظهور است

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه نمی‌توان بدون آنکه بر خطبه غدیر و فدکیه مسلط بود، آن را خواند و جریان غدیر و فاطمیه را فرهنگسازی کرد؛ گفت: خطبه غدیر و فدکیه، راهبرد جریان توحیدی رساندن جامعه به ظهور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری صبح امروز در چهاردهمین همایش هیئت‌های محوری و برگزیده کشور در کرمان با بیان اینکه در حرکت جامعه توحیدی به سمت ظهور هیچ ابهام و مجهولی وجود ندارد گفت: نگاهی که امروز ما در هیئت‌هایمان داریم، ما را حتی یک قدم هم به جلو نمی‌برد چرا که یک نگاه منفعلانه است.

 

 

وی با اشاره به اینکه دشمن نقاط قوت شیعه را خوب می‌داند و اولین کاری که می‌کند دنبال حذف آن نقاط قوت است گفت: دشمن می‌داند شیعه حسین (ع) را دوست دارد و از این رو 17 بار حرم امام حسین(ع) را خراب کردند اما از نو ساخته شد.
حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه نمی‌توان بدون آنکه بر خطبه غدیر و فدکیه مسلط بود، آن را خواند و جریان غدیر و فاطمیه را فرهنگسازی کرد ادامه داد: خطبه غدیر و فدکیه، راهبرد جریان توحیدی رساندن جامعه به ظهور است.
وی با اشاره به اینکه باید دید جریان هیئات مذهبی در ابتدای جریان شهدای مدافع حرم چه نقشی ایفا کرده است الان که همه یادواره می‌گیرند افزود: خون شهید حججی به اندازه سه هزار منبر کار کرد دارد. 


این سخنران مذهبی با بیان اینکه ما چقدر سعی کردیم که وقتی مدافعان حرم را می‌زدند ارزش کار آنها را به جامعه بفهمانیم گفت: بیانات مقام معظم رهبری بسیار عمیق است و نباید با آنها سطحی رفتار کرد و رسالت هیئت تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن آنها است.
وی با تاکید بر اینکه فاطمیه (س) را نباید در کوچه بنی هاشم خلاصه کنیم بیان کرد: اینکه امیرالمومنین (ع) با سقیفه چه برخوردی کرد و سقیفه چگونه امام علی (ع) را کنار گذاشت اگر در جامعه تبیین شود جامعه امروز دچار نفاق نمی‌شود.
حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه فتنه‌های معاویه در زمان حکومت امام علی (ع) را اگر بخوانید خیلی از اتفاقات کشور جلوی چشمتان می‌آید می‌بینید که امروز هم منافقین وجود دارند گفت: فاطمیه (س) باید جامعه را حرکت بدهد و از این ظرفیت برای رشد جامعه توحیدی استفاده کرد.


وی با اشاره به اینکه پیغمبر خاتم (ص) در منطقه‌ای به نام حجاز در غرب آسیا ظهور کرد افزود: نگاه جریان سقیفه به غرب آسیا بود اما جریان نبوت و امامت به ایران نگاه داشت.
این سخنران مذهبی با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از علما، کانون اصلی تحولات عظیم بشری و ظهور امام زمان(عج) ایران است ادامه داد: هر که می‌خواهد خلاف این تحولات عظیم الهی و جریان ظهور حرکت کند خائن است.
وی با اشاره به اینکه هر منبری و مداحی که بخواهد جامعه را به سمت ناامیدی و بی‌صبری ببرد خائن است گفت: اگر می‌دانستیم انقلاب اسلامی در چه شرایطی و در چه نقطه‌ای از تاریخ ایستاده، این رقابت‌های ناصحیح را انجام نمی‌دادیم و در فضای مجازی به یکدیگر حمله نمی‌کردیم.

 

 


حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه هیئت باید مردم را به آینده امیدوار کرده و جامعه را به حرکت وا دارد افزود: اگر فهم منبری و هیئتی و مداح از امام زمان(عج) و دوران غیبت درست شود، جامعه هم درست می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اگر ذره‌ای تردید دارید نسبت به رابطه خودتان با امام جامعه تجدیدنظر کنید گفت: کار سختی در پیش است و خودتان را به تغییر دولت‌ها معطوف نکنید که با تغییر دولت برای هیئت‌ها خوب می‌شود یا نمی‌شود، چرا که هدف شما بسیار بزرگ است.
این سخنران مذهبی با بیان اینکه در عصر غیبت دنبال راحتی و آسایش نباشید و کسی که در عصر غیبت طبق نظر امام جامعه حرکت می‌کند آرام آرام است افزود: آنچه که حاج قاسم را با همه سختی‌ها آرام می‌کرد حرکت مطابق میل امام جامعه بود.

 

 

پایان پیام/49

نظر شما