شناسهٔ خبر: 51163812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

میراث عظیم اسلام و انقلاب در دست دانش آموزان قرار دارد

آیت الله علیرضا اعرافی گفت: ارزش جوان خوب مجاهد و انقلابی امروز، مطمئناً از جوان خوب زمان انقلاب و دفاع مقدس بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، یادواره ۱۰۸ شهید دانش آموز و ۱۵ شهید فرهنگی میبد با حضور آیت الله علیرضا اعرافی؛ امام جمعه این شهر، سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت، حجت الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید استان و جمعی از مسئولان در آموزشگاه حضرت، ولی عصر (عج) برگزار شد. 

آیت الله اعرافی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگیان میبد گفت: میراث عظیم اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی امروزه به دست دانش‌آموزان سپرده شده است.

او انقلاب اسلامی را یک حرکت بزرگ تمدنی عنوان کرد و افزود: این حرکت سبب تغییر معادلات جهان شد و کار بزرگ انقلاب هم در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های شهدای عالیقدر به نمایش گذاشته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: شالوده تمدن غربی با همه دستاورد‌ها نمی‌تواند به همه نیاز‌های فکری، معرفتی، عقلی، عاطفی، اجتماعی و فرهنگی بشر پاسخ دهد.

او دانش آموزان و معلمان را سازندگان گفتمان جدید، صیانتگران راه مقدس و ادامه دهنده مسیر جدید در تمدن بشری خواند و تصریح کرد: شهدا از خود برون آمدند، از درون عبور کردند، به جهان دیگر نگریستند و خود را فدایی آرمان‌ها و ملّت کردند. ما هم باید در عرصه خطیر علم و فناوری، قلّه‌ها را درنوردیم و بیش از پیش استحکام فرهنگی داشته باشیم.

مدیرحوزه‌های علمیه با اشاره به ثابت قدم ماندن جوانان در مسیر حق با وجود شبهه‌های فراوان ادامه داد: نوجوانان و جوانان زیادی هستند که روحیه شهادت و جهاد در آن‌ها موج می‌زند. ارزش جوان خوب مجاهد و انقلابی امروز مطمئناً از جوان خوب زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشتر است.

اعرافی بر ترویج روحیه ایمانی و جهادی در بین آحاد و اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: گام دوم انقلاب، گام‌های بزرگتری را ترسیم کرده است و دانش آموزان و جوانان باید در این راستا حرکت کنند.

انتهای پیام/ غ

نظر شما