شناسهٔ خبر: 51161028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر اطلاع رسانی لبنان: ساعت یک امروز استعفا می‌دهم

وزیر اطلاع رسانی لبنان که اظهاراتش در انتقاد از حمله به یمن بهانه ای برای سعودی ها شد، اعلام کرد که امروز (جمعه ) از سمت خود استعفا می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از خبرگزاری اسپوتنیک، جورج قرداحی بامداد روز جمعه به شبکه خبری «ام تی وی» لبنان گفت که ساعت یک بعد از ظهر امروز به وقت لبنان استعفا خواهم کرد.

وی افزود: می خواهم با استعفای خود، بابی را بگشایم تا شاید حل و فصل بحران بین لبنان و عربستان را تسهیل کند. از روز اول هم گفتم که اگر استعفایم مفید باشد برای استفعا آماده ام.

برخی رسانه پنجشنبه اعلام کردند که وزیر اطلاع رسانی برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس با لبنان روز جمعه استعفا می کند.
در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.
قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.
کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.
رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

انتهای پیام/ 

بیشتر بخوانید:

  • روایت رسانه ها از واکنش وزیر اطلاع رسانی لبنان به درخواست استعفا
  • تعطیلی سفارت یمن بهتر از پذیرش سفیر "مزدور"

نظر شما