شناسهٔ خبر: 51160540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی درگذشت آیت‌الله رضی شیرازی را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی و مذهبی این ضایعه را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی و مذهبی این ضایعه را تسلیت گفتند.

 

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی، را تسلیت گفتند. متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی رحمة الله علیه را که از احفاد پرچمدار کبیر اسلام و تشیع و مرجعِ استعمارستیز قرن چهاردهم هجری مرحوم میرزای شیرازی بزرگ بودند، به حوزه علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

سید علی خامنه ای

۱۱ آذر ۱۴۰۰

 

رییس جمهوری رحلت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت

 

رییس جمهوری رحلت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، فیلسوف، فقیه اندیشمند و استاد مبرز حوزه علمیه تهران را تسلیت گفت. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این پیام با بیان اینکه رحلت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، فیلسوف، فقیه اندیشمند و استاد مبرز حوزه علمیه تهران موجب تأثر فراوان گردید، افزود: این روحانی مبارز و وارسته، سالیان متمادی از عمر پربار خود را وقف ترویج علوم و معارف اسلامی کرد و در این مسیر نورانی حتی تا پای جان پیش رفت و مورد سوء قصد نافرجام گروه تروریستی فرقان قرار گرفت.

 

رییس جمهوری تاکید کرد: این روحانی مبارز و وارسته که از همراهان امام خمینی(ره) و از مجاهدان دوران نهضت اسلامی بود، سالیان متمادی از عمر پربار خود را در سنگر تبلیغ و خطابه بخصوص چندین دهه در جایگاه امامت مسجد شفای یوسف آباد تهران، وقف ترویج علوم و معارف اسلامی کرد و در این مسیر نورانی حتی تا پای جان پیش رفت و مورد سوء قصد نافرجام گروه تروریستی فرقان قرار گرفت.

 

آیت الله رئیسی یادآور شد: همچنین ایشان با تألیف آثار ارزشمند متعددی از جمله کتاب نگاه ناب، در تقویت مبانی فکری و اعتقادی جوانان و تبیین و تبلیغ ارزش‌های والای اسلامی تلاش‌های ماندگاری نمود و کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت.

 

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

 

قالیباف درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی را تسلیت گفت

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، مفسر قرآن و فقیه ربانی را تسلیت گفت. محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: ایشان پرورش یافته خاندان میرزای شیرازی بزرگ (رضوان الله تعالی علیه) و از اساتید برجستۀ حوزه‌ های علمیه بودند که در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری، نشر و تبلیغ معارف اسلامی به ترویج شعائر آل‌الله علیهم السلام‌ و تدریس سطوح عالیه فقه و عرفان و فلسفه و تبیین مباحث اخلاقی و تربیتی بویژه برای جوانان و مشتاقان اهتمام فراوان داشتند و در جهت تقریب مذاهب و ترویج معارف حقه دین مبین اسلام آثار ارزشمندی از خود بر جا گذاشتند.

 

قالیباف تاکید کرد: آیت‌الله سیدرضی شیرازی همچنین از یاران مورد وثوق حضرت امام(ره) در دوران نهضت اسلامی بودند که به‌دلیل کینه دشمنان در سال ۵۸ از سوی گروهک فرقان مورد سوءقصد نیز قرار گرفتند

 

وی خاطرنشان کرد: اینجانب با عرض تسلیت این ضایعه مؤلمه به پیشگاه  حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوستداران  و بیت مکرّم شیرازی، از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و رضوان الهی را مسئلت می‌کنم.

 

 

ولایتی: آیت‌الله سیدرضی شیرازی همراه همیشگی امام و رهبری بودند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پی درگذشت آیت الله حاج سید رضی شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه و از علمای مبرز تهران، پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام  ولایتی به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 

خبر تاسف انگیز ارتحال عالم ربانی و مجتهد مبرز جهان اسلام حضرت آیت الله حاج سید رضی شیرازی که عمر با برکت خویش را در راه اعتلای معارف و ارزش های بلند و متعالی اسلام و اهل بیت (ع) مصروف داشتند، موجب تاثر و تالم  فراوان گردید.

 

ایشان همراه همیشگی و استوار انقلاب، امام(ره) و رهبری بودند و اثرات ماندگار و ارزشمندی را به یادگار گذاردند و شاگردان فراوانی را در راه تبلیغ دین تربیت نمودند.

 

این ضایعه تاسف بار را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و علمای جهان اسلام، ملت بزرگ ایران، بیت معظم و شاگردان و ارادتمندان آن مجتهد عالیقدر تسلیت عرض نموده، علو درجات و غفران و رحمت الهی را از درگاه خداوند متعال و صبر و اجر برای بازماندگان و علاقه مندان مسئلت می نمایم.

 

علی اکبر ولایتی

 

پیام تسلیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشت آیت الله «سید رضی شیرازی» را تسلیت گفت.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیام تسلیت آیت الله‌ صادق آملی لاریجانی آمده است: ارتحال عالم فرزانه و مجتهد عالیقدر مرحوم آیت الله آقای سید رضی شیرازی رضوان الله تعالی علیه، موجب تأسف و تأثر اینجانب شد.

وی افزود: ایشان سال های متمادی به تدریس و تدرس علوم معقول و منقول در نجف و تهران مشغول بود و خدمات شایانی بویژه به حوزه علمیه تهران کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همراهی با نهضت امام راحل (ره) و تلمذ در محضر عالمان برجسته رحمه الله علیهم اجمعین، از ایشان شخصیتی ممتاز  ساخته بود و عمر با برکت خود را در راه خدمت به اسلام و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام سپری کرده و آثاری  ماندگاری در فقه و اصول و فلسفه از خود به جای گذاردند.

آملی لاریجانی فقدان آیت الله سید رضی شیرازی را که ضایعه ای بزرگ برای حوزه های علمیه بشمار می آید به محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه، ارادتمندان و شاگردان و خصوصاً بیت مکرم و بازماندگان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.


پیام تسلیات معاون پارلمانی رئیس جمهوری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم رحلت آیت‌الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری، در پیامی رحلت فقیه وارسته آیت‌الله سید رضی شیرازی نواده میرزای شیرازی صاحب فتوای تنباکو را تسلیت گفت.

جامعه روحانیت مبارز: آیت الله سیدرضی شیرازی آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت

جامعه روحانیت مبارز طی پیامی ارتحال عالم ربانی و فقیه اهل بیت علیهم السلام، آیت الله حاج آقا رضی شیرازی (رضوان الله علیه) را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: رحلت عالم ربانی، فقیه و فیلسوف مبارز و برجسته حوزه علمیه تهران حضرت آیت الله حاج آقا رضی شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)، موجب تأثر و تأسف فراوان شد. آن عالم عامل عمر پر برکت خویش را صرف مجاهدت در راه اسلام و نشر معارف الهی کرد وآثار ماندگاری نیز از خود به یادگار گذاشت.

جامعه روحانیت مبارز این ضایعه را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مراجع و روحانیت تهران، ارادتمندان و شاگردان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت و افزود: علو درجات آن روحانی وارسته را از پیشگاه خداوند متعال مسالت می‌کند.

یادآور می شود: آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، مجتهد، فقیه و فیلسوف و استاد مبرز حوزه علمیه تهران، ۱۰ آذر در سن ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفت. آیت‌الله سیدرضی شیرازی که در سال ۵۸ از ترور گروهک التقاطی فرقان مصون ماند، ده‌ها سال به عنوان امام مسجد شفاء به ارشاد و هدایت مردم پرداخت و صدها شاگرد در فقه، اصول، کلام، فلسفه، تفسیر و اخلاق از گنجینه‌ دانش این استاد برجسته حوزه علمیه تهران، حظ وافر بردند. میراث ارزشمند این اندیشمند فرزانه مجموعه‌ای از کتاب‌های ارزنده است که راهنمای فضلا و دانش پژوهان است.

 

 

پایان پیام/50

نظر شما