شناسهٔ خبر: 51158568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنیه: زمان تعیین تکلیف نبرد با دشمن صهیونیستی فرا رسیده است

تهران- ایرنا- اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه شب گفت: زمان آن فرا رسیده است تا امت اسلامی تکلیف نبرد با دشمن صهیونیستی را یکسره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از المیادین، هنیه این سخنان را در در دوازدهمین اجلاس «پیشگامان بیت المقدس» در استانبول که به همت ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین برگزار شد، گفته است.

او ادامه داد: متغیرهایی که آرمان مردم فلسطین، منطقه و امت اسلامی را دربرگرفته اند، در نهایت اهمیت قرار دارند.

وی بار دیگر تاکید کرد: زمان یکسره کردن نبرد تاریخی با اشغالگران اسراییلی فرا رسیده است و این که امت اسلامی باید یک طرح کامل نه تنها برای مقابله با پروژه‌های یهودی سازی بلکه برای آزادسازی و بازگشت آوارگان ایجاد کند.

او ادامه داد: شراکت میان امت اسلامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی شراکتی حقیقی است و امت هرگز پشت فلسطین و قدس را خالی نکرده و هرگز خورشید آن غروب نخواهد کرد.

هنیه تاکید کرد: نیاز مبرمی به تشکیل جبهه‌ای واحد با مشارکت تمامی جریان‌ها و اقشار مختلف امت اسلامی برای مقابله با رژیم اشغالگر وجود دارد.

وی افزود که عادی سازی، روابط کشورهای عادی کننده روابط با دشمن صهیونیستی را ضعیف تر و دشمن را نیز قوی نخواهد کرد.

هنیه تاکید کرد که تحولات مهمی پیرامون آرمان مردم فلسطین، منطقه و جهان ایجاد شده که حماس آن ها را تحولاتی مثبت و در راستای منافع آرمان فلسطین و امت اسلامی می داند.

اسماعیل هنیه افزود: نبرد شمشیر قدس نقطه تحولی مهم در تاریخ نبرد با دشمن صهیونیستی بود و پیامدهایی داشت که هنوز هم ادامه دارد.

وی بر این باور است که این نبرد تنها با آزادسازی فلسطین پایان خواهد یافت.

هنیه در رابطه با عقب نشینی آمریکا از افغانستان نیز اظهار کرد که این عقب‌نشینی مقدمه عقب نشینی‌های دیگر خواهد بود و موجب تضعیف متحدان واشنگتن و در راس آن ها رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی تاکید کرد که آمریکا دیگر ژاندارم جهان نیست و نمی‌تواند سلطه خود را به ملت‌ها تحمیل کند.

هنیه همچنین بیان کرد که اجلاس «پیشگامان بیت المقدس» ما را به سمت عزت و کرامت و شرکت در پروژه آزادسازی فلسطین پیش می برد، آن هم در شرایطی که دشمنان ما در تلاش برای طراحی و مهندسی کردن منطقه در راستای خدمت به اهداف و خواسته های خود هستند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین در ادامه به تشریح ۳ اولویت مقابله با دشمن صهیونیستی پرداخت و گفت که این اولویت‌ها شامل بالابردن ارزش و جایگاه قدس و مسجد الاقصی، حمایت از مقاومت در فلسطین و نابودی پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

نظر شما