شناسهٔ خبر: 51158507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دفتر سیاسی حماس:

مقاومت گزینه راهبردی ماست

رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه مقاومت گزینه راهبردی ملت فلسطین است، اعلام کرد باید عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را نابود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مراسم افتتاح دوازدهمین همایش پیشگامان بیت المقدس اعلام کرد که عملیات سیف القدس (شمشیر قدس)، خروج آمریکا از افغانستان و همایش پیشگامان ۳ متغیر مهم به نفع آرمان فلسطین هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه «زمانی که مردم، خدا را صدا زدند و از مقاومت یاری خواستند، مقاومت در پاسخ لبیک گفت و شمشیر را بلند کرد»، تأکید کرد: «در نبرد شمشیر قدس موشک‌های مقاومت به هر وجب از خاک اشغال شده فلسطین رسید. شمشیر قدس فقط پس از آزادسازی سراسر فلسطین و آزادسازی قدس و مسجد الاقصی در غلاف خواهد رفت.»

اسماعیل هنیه همچنین گفت: «متغیر دوم خروج آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال اشغالگری در این کشور بود. آمریکا به دنبال این ناکامی مجبور به خروج پی‌درپی از منطقه خواهد شد و این امر متحدان آمریکا و بخصوص رژیم اشغالگر قدس را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «همایش پیشگامان به عنوان متغیر سوم بسیار مهم است، زیرا قدرت‌های متخاصم تلاش می‌کنند منطقه را به نفع دشمنان ملت‌ها مهندسی کنند و هوشیاری، تفکر و وجدان این ملت‌ها را از بین ببرند. در سایه تلاش‌ها برای نفوذ سیاسی، امنیتی، نظامی، فکری و اقتصادی و تلاش برای به زانو درآوردن ملت‌ها و منطقه، این همایش امروز به منزله شنا کردن خلاف جهت آب و در جهت جریان اصالت، قدس، الاقصی، فلسطین و جریان مقاومت است.»

اسماعیل هنیه ادامه داد: «من به ۳ اولویت نیز اشاره می‌کنم. اولویت اول بالا بردن دوباره جایگاه قدس است، زیرا محور درگیری‌ها و جرقه انقلاب‌ها و انتفاضه‌ها در صد سال اخیر قدس بوده است. قدس امروز واقعاً در خطر است. تدوین چشم‌انداز و برنامه‌ای یکپارچه برای آزادسازی قدس و الاقصی ضروری است و فقط مقابله با پروژه‌های اشغالگران کافی نیست.»

اسماعیل هنیه اولویت دوم را حمایت از مقاومت دانست و گفت: «مقاومت، گزینه راهبردی ماست و انتفاضه مردمی و مقاومت همچنان وجود دارد و در آینده نیز وجود خواهد داشت.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «اولویت سوم نابود کردن عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر است. در شرایط کنونی عادی‌سازی روابط هرگز مجاز نیست. نباید فقط با عادی‌سازی روابط مقابله کرد بلکه باید آن را نابود کرد. نباید اجازه دهیم این رژیم به پیکره ملت‌ها نفوذ کند.»

اسماعیل هنیه در پایان خطاب به مردم آواره فلسطین گفت: «ای هم میهنان ما که در تبعید هستید! به سرزمین و خانه‌هایتان بازخواهید گشت.»

انتهای پیام/

نظر شما