شناسهٔ خبر: 51154514 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان ایران :

آوردگاه اسپانیا تجربه گرانبهایی برای دختران هندبالیست است

تهران- ایرنا- سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان گفت: اعضای تیم ملی هندبال زنان در مسابقه‌های قهرمانی جهان در اسپانیا برابر تیم‌های بزرگ تجربه گران‌بهایی کسب خواهند کرد و باید از حضور در این پیکارها لذت ببرند.

صاحب‌خبر -

«مانوئل مونتایا فرناندز» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: تیم ملی هندبال زنان بازیکنان جنگنده خوبی دارد، اما سطح آنان با بازیکنان مطرح جهان از نظر شیوه تمرینات، نوع تکنیک و بازی متفاوت است.

وی افزود: بازیکنان تیم‌های ملی هندبال زنان رومانی و نروژ بسیار حرفه‌ای هستند و هر روز هفته تمرین می‌کنند و سطح بسیار بالایی نسبت به تیم ملی هندبال زنان ایران دارند.  

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان بیان‌داشت: بازیکنان ایرانی راه زیادی برای رسیدن به قهرمانی چه در آسیا یا حتی به‌دست آوردن مقام در مسابقات جهانی در پیش دارند. آنان باید از حضور در مسابقات جهانی اسپانیا لذت ببرند و به مسیر رشد خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه برتری برابر تیم‌های رومانی و نروژ برای ملی‌پوشان ایرانی دشوار است، گفت: نروژ و رومانی از بهترین تیم‌های جهان هستند و در کنار آن رسیدن به پیروزی برابر هر تیمی در مسابقات جهانی اسپانیا برای دختران سخت است.

فرناندز یادآور شد: دختران هندبال ایران باید بیشتر تمرین و همه زندگی خود را صرف جنگیدن با رقبا کنند. برای مثال بازیکنان رومانی و نروژ هر هفته رقابت تنگاتنگی در لیگ‌های اروپایی با تیم‌های مطرح جهان دارند.

وی اضافه‌کرد: دختران تیم ملی هندبال ایران باید از این تجربه لذت ببرد، زیرا مسابقات جهانی اسپانیا نخستین گام برای رشد ملی‌پوشان است. آنان باید برای پیشرفت گام‌به‌گام قدم بردارند. هرچند ملی‌پوشان در مسابقات جهانی تجربه درخشانی را برابر تیم‌های بزرگ خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا سوم مهر به میزبانی اردن برگزاری شد. در این مسابقات ۱۱ تیم حضور داشتند و پنج تیم برتر از جمله ایران سهمیه جهانی گرفتند.

تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با یک شکست مقابل ژاپن و سه پیروزی مقابل تیم‌های اردن، کویت، سوریه و فلسطین با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود به نیمه‌نهایی راه یافت و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا را کسب کرد.

ملی‌پوشان ایران در نیمه نهایی با شکست مقابل کره‌جنوبی و قزاقستان در رده چهارم این مسابقات قرار گرفتند و در نهایت کره‌جنوبی قهرمان آسیا شد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان از دهم تا بیست و هشتم آذرماه در اسپانیا برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه سوم با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان هم‌گروه است.

نظر شما