شناسهٔ خبر: 51147896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

محدوده سد مخزنی مروک دورود در قالب طرح گردشگری واگذار شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بخشی از دریاچه و محدوده سد مخزنی مروک دورود در قالب طرح گردشگری واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا: داریوش حسن نژاد در گفت گو با رسانه ها با بیان اینکه قرارداد اولیه طرح گردشگری دریاچه " مروک" دورود با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان منعقد شد اظهار کرد: این طرح در مساحتی به میزان ۱۶ هکتار و سرمایه اولیه ۱۱۰ میلیارد تومان در ۲ فاز کنار دریاچه سد احداث می‌شود که با بهره‌برداری آن، ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بکار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه در صورت بهره برداری از این طرح ، تحول چشمگیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی  و تفریحی شهرستان دورود ایجاد خواهد شد تصریح کرد: در راستای تقویت بخش گردشگری استان به عنوان یکی از محورهای سه‌گانه توسعه، طرح گردشگری سدمروک از پروژه‌های کلیدی و مهم محسوب می شود.

حسن نژاد همچنین گفت: شرکت آب منطقه‌ای لرستان آمادگی خود را جهت واگذاری تاسیسات و منابع آبی استان به سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی اعلام می‌کند.

وی در ادامه مشخصات  سد مروک را برشمرد و افزود :سد مروک از نوع خاکی با هسته رسی در بالادست رودخانه شهر دورود " تیره رود" قرار داد که با اتصال رودخانه سیلاخور به رودخانه دورود، حجم بسیاری آب وارد این رود می شود.

نظر شما