شناسهٔ خبر: 51147742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان مطرح کرد؛

اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری کنگره «میرزا کوچک» در سال آینده

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم معرفی شخصیت «میرزا کوچک جنگلی» به جامعه، گفت: ردیف بودجه برای برگزاری کنگره «میرزا کوچک» در سال آینده اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح پنج شنبه در مراسم یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی استان گیلان در مصلای رشت با تاکید بر اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری کنگره میرزا در سال آینده، گفت: حق میرزا شرایط فعلی نیست و باید برای بزرگداشت چنین شخصیت والایی اقدامات ویژه ای انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه «میرزا کوچک» با دو جبهه یعنی استبداد داخلی و طاغوت و دشمنان خارجی که بر گیلان سیطره داشتند جنگید، افزود: میرزا کوچک خان آنقدر مقاومت کرد که سرش فدای راه خدا شد.

وی با بیان اینکه نام بلند میرزا بر تارک تاریخ می‌درخشد، ادامه داد: از مورخان درخواست داریم که چهره واقعی و انقلابی میرزا را به نسل جدید بشناسانند.

عباسی با اشاره به اینکه آزادی خواهی میرزا بر اساس دین و قرآن و ارزش‌ها و مردمی بودن است، تصریح کرد: امروز باید میرزا را به عنوان یک طلبه مبارز به جامعه معرفی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه میرزا ثابت کرد که اعتماد به بیگانگان اشتباه است، گفت: تلاش می‌کنیم در کنار بحث‌های اقتصادی و معیشتی، رسیدگی به امور فرهنگی و قهرمانانی مانند میرزا را در دستور کار قرار دهیم.

نظر شما