شناسهٔ خبر: 51147710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/ هشدار «شهروند» از تداوم آلودگی هوای پایتخت/گزارش «دنیای اقتصاد» از برندگان و بازندگان توافق

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه_صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

 

به گزارش شفقنا رسانه، «هوای پاک فقط 2 روز» تیتر روزنامه شهروند است که در گزارشی به بررسی وضعیت هوای پایتخت پرداخت و هشدار داد: «تهران از ابتدای سال تاکنون دو روز هوای پاک،192 روز هوای قابل قبول و 85 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را پشت‌سر گذاشته است.اگرچه سه روز هوای ناسالم را هم تجربه کرده است.»

 

«برندگان و بازندگان توافق» سوژه متفاوت روزنامه دنیای اقتصاد است و در گزارشی به این سوال پاسخ داد که کدام کشورها از لغو تحریم‌های ایران متضرر می‌شوند؟ این روزنامه نوشت: «مذاکرات وین میان ایران و کشورهای ۱+۴ با هدف لغو تحریم‌ها از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده است و برخی خبرها نشانه‌های امیدوارکننده را تایید می‌کند. از نگاه کارشناسان، لغو تحریم‌ها، برندگان و بازندگانی میان کشورها خواهد داشت. به نظر می‌رسد برنده اصلی لغو تحریم‌ها که در حوزه‌های مختلف از تحریم‌ها آسیب خورده، ایران است. لغو تحریم‌ها باعث خواهد شد که علاوه بر فرصت بهبود تولید بخش نفت و گاز، تولید صنایع و معادن، توسعه گردشگری و جلوگیری از خروج سرمایه‌های بخش مسکن، شرایط برای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی با سایر کشورها فراهم شود. پس از ایران، کشورهایی هم که به دنبال توسعه روابط خود با ایران هستند، از احیای توافق هسته‌ای منتفع خواهند شد. در مقابل، کشورهایی که در حوزه‌های مذکور، رقیب ایران محسوب می‌شوند، از لغو تحریم‌ها متضرر می‌شوند؛ هرچند که این کشور‌ها در صورت همکاری با ایران می‌توانند در بلندمدت این ضرر را به یک تعامل برد-برد تبدیل کنند.»

 

 

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید…

نظر شما