شناسهٔ خبر: 51147521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه خبر داد؛

ثبت ۱۵ روز هوای ناسالم از ابتدای سال‌جاری در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ثبت ۱۵ روز هوای ناسالم از ابتدای سال‌جاری در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه ۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس داشته و هر ۱۵ روز در وضعیت هشدار قرار گرفته است اما تاکنون وضعیت بحرانی و اضطراری برای استان کرمانشاه شاهد نبودیم.

وی افزود: علت آلودگی‌های هوا در استان کرمانشاه گرد و غبار، آلاینده‌های جوی و وارونگی دما بوده که بر اساس تحقیقات سازمان محیط زیست استان کرمانشاه تاکنون، کانون‌های داخلی منشأ گرد و غبارها شناسایی نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: دلیل اصلی گرد و غبارهایی که در فصل سرما شاهد هستیم وجود کانون‌های گرد و غباری است که به طور عمده از کشور عراق همراه با جریانات آب و هوایی از طریق مرزهای قصرشیرین وارد استان کرمانشاه می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه ۹ ایستگاه ثابت سنجش هوا در استان کرمانشاه فعال است، گفت: از این تعداد چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه دیگر نیز در شهرستان‌های قصرشیرین، پاوه، کنگاور، سرپل‌ذهاب و اسلام آباد غرب فعال است.

وی بیان کرد: محدوده شاخص‌های سنجش کیفیت هوای استان کرمانشاه در این ۱۵ روز بیشتر از عدد ۱۰۰ بوده است که بیانگر کیفیت هوای ناسالم و ایجاد شرایط هشدار برای گروه‌های حساس است.

نظر شما