شناسهٔ خبر: 51147239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نگاه به مقوله اشتغال باید جامع و فراگیر باشد

محمد بردباری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اشتغال تنها یک موضوع اقتصادی و مربوط به درآمد افراد نیست، بلکه تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از این پدیده متأثر است و بر این اساس، نگاه به مقوله اشتغال، باید نگاهی جامع و فراگیر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان، با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در موضوع اشتغال احساس مسئولیت کنند، افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه کار کنند؛ فرهنگ کار در جامعه ما نهادینه نشده و بعضاً افراد تمایل به کار ندارند که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

وی، جنس بیکاری در استان را یکی از موضوعات مهم در این حوزه برشمرد و گفت: عمده افراد بیکار در استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه تشکیل می‌دهند که اگر بخواهیم برای این افراد اشتغال‌زایی کنیم، باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور حمایت کنیم.

کلامی همچنین بیکاری ساختاری و نیروهای کار فاقد مهارت را از دیگر چالش‌های حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به نیروی کار باید از سوی دستگاه‌های مسئول مورد توجه جدی قرار گیرد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز در آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما