شناسهٔ خبر: 51146813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هوای اصفهان و شاهین شهر آلوده است

کارشناس امور آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۱۲۷ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص ۱۴۶، استانداری با شاخص ۱۲۶، انقلاب با شاخص ۱۱۵، باهنر با شاخص ۱۱۵، پروین با شاخص ۱۱۴، جِی با شاخص ۱۲۹، رهنان با شاخص ۱۱۹، فیض با شاخص ۱۲۵، کاوه با شاخص ۱۴۳، فرشادی با شاخص ۱۲۴، میرزا طاهر با شاخص ۱۱۱ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۴۵ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با میانگین ۱۵۴ برای عموم شهروندان ناسالم است، گفت: ایستگاه‌های پایش هوای محدوده خیابان‌های رودکی، دانشگاه و باغ غدیر امروز در مدار نیست.

کارشناس امور آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: برای دومین روز متوالی ایستگاه پایش هوای شهر صنعتی سجزی قطع است، اما هوای شاهین‌شهر با شاخص ۱۵۲ برای عموم شهروندان ناسالم است و هوای مبارکه با شاخص ۵۴ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان و کاهش محسوس دما و مه صبحگاهی غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و صنعتی از جمله کلانشهر اصفهان افزایش یافته است و این شرایط تا اواسط امروز پنجشنبه ادامه دارد.

با توجه به تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان به شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و ریوی و کودکان کمتر از پنج سال توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت ورزشی در فضای باز در این مدت بپرهیزند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


انتهای پیام

نظر شما