شناسهٔ خبر: 51146615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رسالت خبرنگار، امانت در خبر و انتقال صحیح آن به افکار عمومی ست

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، محمد محمدی زاده ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی گفت : خبرنگاران حلقه واسط بین واقعیت ها و مخاطبان محسوب می شوند. تهیه خبر و گزارش از رویدادها و حوادث جامعه، عامل تعیین کننده ای در نگرش، بینش و افکار عمومی به شمار می رود.

وی در ادامه، رسانه ها را به قانون مداری و جلوگیری از تنش و ایجاد تعامل دعوت کرده و افزود: رسانه هایی که به صورت غیررسمی فعالیت خبری می کنند بایست نسبت به دریافت مجوز و فعالیت رسمی و بهره مندی از مزایای و تسهیلات حمایتی اصحاب رسانه اقدام کنند  و رسانه ها با ثبت رسمی و دریافت مجوز فعالیت، از حمایت های فرهنگی حوزه فرهنگ و هنر بهره مند خواهند شد.  

در ادامه احمد حاجی زاده رییس حوزه قضایی بستک ضمن تشکر از رییس و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسالت رسانه ها رسالتی سنگین و حیاتی است، بخشی از خوراک فکری و فرهنگی مردم توسط رسانه ها تهیه و منتشر می شود.

وی افزود : اینجانب به عنوان مدعی العموم ضمن تشکر از اطلاع رسانی صحیح و مستقل و بی طرف از جانب رسانه ها، تاکید می کنم اصحاب رسانه باید مستقل، بی طرف و به دنبال ایجاد آرامش در جامعه باشند و تاکید جدی بر نظارت بر عملکرد رسانه ها از جانب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای ذی ربط دارم

رئیس حوزه قضایی بستک بیان کرد : همچنین به مردم شریف شهرستان توصیه می کنم در شرایطی که بسیاری از رسانه های معاند و وابسته به دشمن در صدد سست کردن بنیان های فکری و فرهنگی خانواده و جامعه هستند، فقط به اخبار صحیح و رسانه های بی طرف، مستقل و دلسوز جامعه توجه کنند و از دنبال کردن اخبار غیرواقعی و رسانه های معاند پرهیز نمایند و در این میان مراقبت ویژه ای از کودکان و نوجوانان لازم و ضروری می باشد.

نظر شما