شناسهٔ خبر: 51146442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فروزنده در گفتگو با مهر:

آمریکا را باید در مذاکرات محاکمه کنیم/ مطالبه ما لغو تحریم‌ها است

طیبه بیات

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما در دوره جدید مذاکره باید آمریکا را که از «برجام» بیرون آمد و به تعهدات خود عمل نکرد محاکمه کنیم.

صاحب‌خبر -

لطف‌الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با برگزاری دور جدید مذاکرات برجامی و انتظاراتی که از تیم مذاکره کننده وجود دارد، گفت: همیشه تجربه نشان داده است که وقتی قرص و محکم بر منافع ملی خود تاکید کردیم دشمن مجبور به عقب نشینی شده است.

وی افزود: تجربه در مذاکرات برجام نشان می‌دهد آنها اگر احساس کنند که ایران با قدرت بر مواضع خود استوار است و انسجام داخلی در ایران وجود دارد عقب نشینی خواهند کرد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: تجربه همچنین به ما نشان داده است که وقتی در دولت قبل امتیاز دادیم نه تنها آنها امتیازی ندادند بلکه طلبکار هم شدند. ما در دوره جدید مذاکره باید آمریکا را که از برجام بیرون آمد و به تعهدات خود عمل نکرد محاکمه کنیم.

فروزنده با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا باید گام به گام به تعهدات خود عمل کنند تا ما نیز به تعهدات خود عمل کنیم، گفت: اگر رویکرد و استراتژی حق محور ما محکم دنبال شود ما به نتیجه می رسیم در غیر این صورت اگر کوچک‌ترین نرمشی اتفاق بیافتد و آنها احساس کنند که ما دچار ضعف هستیم، نه تنها امتیاز نمی‌دهند که ۱۰ امتیاز دیگر هم خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه برداشتن تحریم‌ها در مذاکرات باید مطالبه اصلی ما باشد که اتفاق نیفتاد، خاطرنشان کرد: تقریباً چهار، پنج سال با ما بازی کردند و ما باید قرص و محکم برداشتن تحریم‌ها را مطالبه کنیم تا گام‌های بعد برداشته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی حضور مقتدرانه در مذاکرات را از الزامات تیم مذاکره کننده دانست و تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید بدانند خوشبختانه رهبری، مجموعه قوای سه گانه و مردم پشت سر آنها هستند و توقع دارند از حقوق ملت ایران دفاع شود و بدانند اگر قرص و محکم جلو بروند، با انسجام موجود در کشور لطف الهی شاملشان می‌شود و گشایش به همراه خواهد داشت.

نظر شما