شناسهٔ خبر: 51146050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۷ زنجانی در بین برگزیدگان جشنواره «معلمان مولف»

فاطمه توفیقی

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: در اولین دوره جشنواره «معلمان مولف» هفت نفر از معلمان استان زنجان به‌ عنوان نفرات برتر و برگزیده انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

عیسی قاسم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با جشنواره معلمان مولف، اظهار کرد: اولین جشنواره معلمان مولف پارسال به صورت کشوری برگزار شد که در این جشنواره معلمانی که کتاب‌های تالیف شده داشتند، کتب خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بعد از بازبینی و داوری آثار ارسال شده، نفرات برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: در اولین دوره این جشنواره، هفت نفر از معلمان استان زنجان به عنوان نفرات برتر و برگزیده جشنواره انتخاب شدند که در سال‌جاری نیز دومین دوره از این جشنواره با عنوان «کتاب سال فرهنگیان» برگزار و بعد از ارسال بخشنامه آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هدف جشنواره «معلمان مولف» است، تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از آثار همه همکاران فرهنگی که در کار تالیف کتاب هستند، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است. همچنین داوری آثار فرهنگیان و تجلیل از آن‌ها برای ایجاد انگیزه بیشتر نیز از دیگر اهداف جشنواره به شمار می‌رود تا اگر بودجه‌ای نیز محقق شد، برای حمایت از علاقه‌مندان در این حوزه باشد.

قاسم‌پور ادامه داد: هفته گذشته طی مراسمی در استان از نفرات برگزیده استانی جشنواره «معلمان مولف» تجلیل شد که در ادامه این مراسم علاوه بر رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب تازه چاپ شده توسط همکاران که کتاب‌های نماز و سلامت روان و کتاب نماز و سلامت اجتماعی که توسط سعید حاتمی در رابطه با دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه است، از دانش‌آموزان، معلمان و ... حوزه نشر و کتاب نیز تجلیل شد.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی مرکز جذب آفرینش‌های ادبی فرهنگان در استان، عنوان کرد: در کانون ملی سهروردی فضای ایجاد کرده‌ایم تا معلمان و دانش‌آموزانی که تالیف دارند، دو نسخه از آثارشان را ارسال کنند تا بانک اطلاعاتی و کتابخانه مرکزی دانش‌آموزی و معلمی را ایجاد کنیم که اقدامات اولیه کار آغاز شده و بعد از مراسم تجلیل این مرکز نیز افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه از دانش‌آموزانی که کتاب برای تالیف دارند ولی نمی‌توانند چاپ کنند حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در گام دوم از ایجاد مرکز جذب آفرینش‌های ادبی بعد از جمع‌آوری آثار می‌توانیم به برگزاری جلساتی مانند جلسات نقد، معرفی و حتی فروش کتاب برگزار کنیم که در رونق بازار کتاب موثر خواهدبود.

انتهای پیام

نظر شما