شناسهٔ خبر: 51145789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرماندار بندرعباس:

بازارچه ملوانی جزیره هرمز هفته آینده بهره برداری می‌شود

بندرعباس - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس گفت: بازارچه ملوانی جزیره هرمز آماده است پس از رفع نواقص هفته آینده بهره برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین باباخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کانکس هم اکنون تهیه شده و تعاونی لنجداران جزیره هرمز باید آن را از بندرعباس به این جزیره منتقل کند.

وی ادامه داد:‌ تعاونی لنجداران جزیره هرمز برای اینکار بایستی از لندی گراف استفاده کند که این وسیله حمل و نقلی هفته‌ای یکبار وسایل را از بندرعباس به جزیره هرمز منتقل می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ اداره‌های دولتی مختلف از جمله گمرک کارهای لازم را برای فعالیت بازارچه ملوانی جزیره هرمز انجام داده‌اند و به محض اینکه تعاونی لنجداران کانکس را مستقر کند می‌توان شاهد آغاز فعالیت این بازارچه شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرعباس اضافه کرد: مسافران و گردشگرانی که وارد جزیره می‌شوند هم می‌توانند از این بازارچه خرید کنند و گردش کالای ملوانی در استان آزاد است.

باباخانی ابراز کرد: راه‌اندازی بازارچه ملوانی یکی از راه‌های توسعه صنعت سفر و گردشگری است که می‌تواند موجب تقویت اشتغال و ایجاد شغل جدید شود و معیشت جزیره نشینان را هم تقویت کند.

وی افزود: به استناد آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) ملوانان این شناورها می توانند نسبت به واردات ٩٧ قلم از انواع کالاهای ملوانی با معافیت حقوق گمرکی مطابق قانون و آیین نامه مربوطه اقدام کنند که با هماهنگی های انجام شده شناورهای جزیره هرمز می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

جانشین رییس شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان بندرعباس عنوان کرد: تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار، دسترس بودن کالاهای مورد نیاز مردم، استفاده از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان و سوق دادن ملوانان به سمت تجارت خرد رسمی، توسعه صنعت گردشگری، اشتغالزایی جوانان و صادرات محصولات تولیدی را از مزایای راه اندازی این بازارچه‌ است.

جزیره هرمز در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و در مقابل تنگه هرمز واقع شده است.

نظر شما