شناسهٔ خبر: 51145549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهانی بهداشت: ظهور سویه جدید کرونا غافلگیرکننده نبود/ 23 کشور درگیر اومیکرون شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس سازمان جهانی بهداشت از مشاهده سویه جدید کرونا «اومیکرون» در 23 کشور جهان خبر داد و گفت: ظهور سویه جدید کرونا غافلگیرکننده نبود، مادامی که به شیوع ویروس ادامه دهیم، این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش شفقنا به نقل از آناتولی، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری که از طریق ویدئو کنفرانس در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد، اظهار داشت: ظهور سویه اومیکرون ویروس کرونا توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده و این موضوع قابل درک است.

او ضمن اشاره به اینکه سویه اومیکرون دست‌کم در 23 کشور جهان شناسایی شده، افزود: انتظار داریم این رقم افزایش یابد. سازمان جهانی بهداشت این تحولات را بسیار جدی می‌گیرد و هر کشور نیز باید به این شکل عمل کند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه ظهور سویه اومیکرون غافلگیرکننده نبود، گفت: مادامی که به شیوع ویروس ادامه دهیم، این اتفاق خواهد افتاد. هنوز چیزهای زیادی برای شناسایی اثربخشی واکسن‌های کرونا وجود دارد.

آدهانوم از همه کشورها خواست تا اقدامات منطقی و مطابق با مقررات بین‌المللی بهداشت انجام دهند و تاکید کرد: این موارد، شامل اقداماتی چون غربالگری مسافران قبل از سفر یا هنگام ورود، یا اعمال قرنطینه است.

ماریا فان کرخوه، مدیر فنی بخش ویروس کرونا در سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد: امیدواریم تا چند روز آتی اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت انتقال سویه اومیکرون کسب کنیم.

او همچنین از همه کشورها خواست تا زمان دستیابی به نتایج کامل به ترزیق واکسن‌های فعلی کووید-19 ادامه دهند.

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون را در ردیف ویروس‌های «با قابلیت سرایت بالا» و «نگران‌کننده»، قرار داده و بسیاری از کشورهای جهان از جمله ترکیه پروازهای خود از چند کشور جنوب آفریقا را متوقف کرده‌اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه، کانادا و ایران هم اعلام کرده‌اند که ورود مسافران از کشور آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر جنوب آفریقا را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

این سویه جدید کرونا یکی از خطرناکترین موارد جهش ویروس کرونا عنوان شده که برای اولین بار در آفریقای جنوبی و سپس در برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی دیده شده است.

نظر شما