شناسهٔ خبر: 51145213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

باید بکوشیم مساجد رنگ محبت، اخوت دینی و سخاوت پیدا کند

آیت الله عابدینی گفت: باید کاری کنیم مساجد رنگ محبت، دوستی، اخوت دینی، بخشش، سخاوت و کارهای مواساتی پیدا کند و اگر این شد ما اهل مسجد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) محله شیشه چی بیان کرد: مسجد انسان را از 2 نوع آلودگی پاک می کند و اگر نکرد، ما اهل مسجد نیستیم، اهل مسجد کسانی نیستند که همیشه به مسجد می آیند بلکه زمانی اهل مسجد می شویم که اخلاقمان مسجدی شود .

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مسجد به ما می آموزد که با اهل خانه با اخلاق حسنه سخن بگوییم، حال هسمایه را بپرسیم و اگر از حال همسایه خبر نداشتیم، اهل مسجد به حساب نمی آییم، گفته اند تا 40 خانه اطراف مسجد، همسایه مسجد است و مسجد هم همسایه آنهاست و به خاطر همین همسایگی، باید حقوق همسایه مسجد بودن را رعایت کند و هر کسی همسایه مساجد شد، خوشحال باشد .

 

وی عنوان کرد: اهل مسجد در معاملات هم اهل انصاف است و هیچ کسی در معامله با اهل مسجد دچار خسارت نمی شود و خوشحال است با فردی که اهل مسجد است، معامله کرده است.

 

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مسجد انسان را پاک می کند، تصریح کرد: اهل مسجد، اهل خمس و زکات است چون می داند که اگر با پولی که خمس و زکات آن پرداخت نشده لباس خریداری کند، نمی تواند با آن نماز بخواند و حتی اگر جزئی از آن لباس با پول حرام خریداری بشود، نمی تواند با آن نماز بخواند و اگر این مراعات را داشته باشیم اهل مسجد می شویم.

 

وی اعلام کرد: خداوند در قرآن فرموده این قرآن کتاب خداست، خیلی پیش خدا کرامت و احترام دارد و از طرف رب اکرم آمده و برای انسان کرامت آورده است که بالاترین متاع برای مومنان محسوب می شود و ارزش انسان به اندازه کرامت اوست و کرامت زیباترین ارزش های الهی است که در انسان تجلی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با طرح این سوال که مسجد را چگونه می توان آباد کرد، گفت: خداوند فرمود آنهایی که به خدا و قیامت ایمان حقیقی دارند، می توانند مساجد را آباد کنند چرا که آبادانی مسجد فقط سنگ، آجر و نما نیست بلکه خیلی چیزهای دیگری در آبادانی مسجد موثر است و همین که دل های شما با یکدیگر است هم جزوی از آبادانی مساجد محسوب می شود .

 

وی خاطر نشان کرد: اینکه مردم از اقشار مختلف با محبت به یکدیگر احترام می گذارند، آبادانی مسجد است و این آبادانی حقیقی مسجد محسوب می شود و اگر دلها با هم نباشد، مسجد آباد نیست، جاذبه مسجد با ذکر درست می شود و باید کاری کنیم مساجد رنگِ محبت، دوستی، اخوت دینی، بخشش، سخاوت و کارهای مواساتی پیدا کند و اگر این شد ما اهل مسجد هستیم.

 

پایان پیام/293

نظر شما