شناسهٔ خبر: 51144441 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ثبت نام ۱۶ هزار نفر در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها

جعفری از ثبت نام ۱۶ هزار داوطلب در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

جعفر جعفری، معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: به اطلاع علاقمندان به عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌رساند با توجه به احتمال ایجاد اختلال در تهیه مدارک لازم برای ثبت نام و درخواست شمار زیادی از متقاضیان، مهلت ثبت نام فراخوان سال ۱۴۰۰ تا پایان ساعت اداری روز سه شنبه ۹ آذر بود.

او افزود: حدود ۱۶ هزار داوطلب برای اینکه عضو هیت علمی دانشگاه‌ها شوند، در سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ثبت نام کرده اند که از این میان ۷ هزار و ۳۱۰ نفر خانم و ۸ هزار ۸۷۵ نفر آقا هستند.

جعفری با اشاره به شرایط فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: شرایط عضو هیئت علمی شدن در دانشگاه‌ها بر اساس استادیار و مربی بودن فرق دارد. برای مثال از ۱۶ هزار نفر ثبت نام شده ۱۴ هزار ۶۷۶ نفر در مقطع دکتری و ۱۵۰۹ نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره شرایط پذیرش اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها برای استخدام اعضای هیئت علمی یا استادیاری به دو روش استادیاری و مربی ویژه مقطع دکتری و مربی ویژه مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما