شناسهٔ خبر: 51144152 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برد پرگل اسپانیا در دیدار افتتاحیه مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان

معصومه عبدالجوادی

تیم ملی اسپانیا، میزبان مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در اولین دیدار این مسابقات مقابل تیم ملی آرژانتین به برتری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از دهم آذر با دیدار اسپانیا و آرژانتین آغاز شد. تیم ملی اسپانیا میزبان این مسابقات توانست در یک بازی یکطرفه با حساب ۲۹ بر ۱۳ مقابل آرژانتین به برتری برسد. اسپانیا با این برد اولین امتیاز این مسابقات را کسب کرد و صدرنشین گروه خود شد. 

در مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان ۳۲ تیم در قالب ۸ گروه با هم رقابت خواهند کرد. تیم‌  اسپانیا در گروه H با آرژانتین، استرالیا و چین همگروه است. در روز افتتاحیه این بازی‌ها، تنها یک دیدار برگزار شد. در پایان مرحله گروهی ۳ تیم برتر به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

از قاره آسیا ۶ تیم چین، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان، کره جنوبی و ایران جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده‌اند. 

تیم ملی ایران در گروه C با کشورهای نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه است و در اولین دیدار ۱۲ آذر از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف رومانی خواهد رفت.  

ملی‌پوشان ایران که برای اولین بار در تاریخ با کسب عنوان چهارمی سهمیه مسابقات جهانی را کسب کرده است، با ۱۶ بازیکن پنجشنبه ۱۱ آذر عازم اسپانیا خواهند شد.


*برنامه روز دوم مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان: 
پنج شنبه ۱۱ آذر:

کره جنوبی - کنگو ساعت ۲۰:۳۰
کرواسی - برزیل ساعت ۲۰:۳۰
آلمان - جمهوری چک ساعت ۲۰:۳۰
استرالیا - چین ساعت ۲۰:۳۰
مجارستان - اسلواکی ساعت ۲۳:۰۰
دانمارک - تونس ساعت ۲۳:۰۰
ژاپن - پاراگوئه ساعت ۲۳:۰۰

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان که از ۱۰ آذر آغاز شده تا ۲۸ آذر به میزبانی اسپانیا و در چهار شهر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما