شناسهٔ خبر: 51143936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم اهواز در مجلس:

شرکت‌های نفتی عوارض آلایندگی شهر اهواز را پرداخت نمی‌کنند

اهواز - نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: شرکت‌های نفتی عوارض آلایندگی قابل توجهی باید به اهواز پرداخت کنند اما از این کار طفره می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه و تکریم فرماندار اهواز اظهار کرد: سه رویداد در سطح فرمانداری اهواز داشتیم که سیل و آبگرفتگی‌های اهواز یکی از آنها بود؛ مدیریت انتخابات و همچنین بیماری کرونا دو رویداد دیگر بودند. باید از تجارب فرماندار سابق به عنوان مشاور امین، قوی و باتجربه استفاده کرد.

وی افزود: فرماندار فعلی نه تنها افتخار پاسداری انقلاب اسلامی را داشته بلکه در هر دوره مسئولیت‌های خود در سپاه و بسیج رنگ و بوی فرهنگی بودن، اجتماعی بودن و مردمی بودن را داشته است. امیدوارم بتوانیم اهواز را به معنای واقعی کلمه آباد داشته باشیم؛ اهواز به آن رتبه‌ای که باید می‌رسید، نرسید.

حسینی تصریح کرد: اهواز در توسعه نسبت به دیگر نقاط خوزستان عقب‌تر ماند؛ روستاهای اهواز جزو ضعیف‌ترین و کم‌برخوردارترین روستاهای استان هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد: مدیریت در اهواز مدیریت صاحب اختیار در رابطه با ظرفیت‌های موجود در اهواز و استان نیست؛ وقتی در اهواز شرکت نفت، حفاری، فولاد و صنایع مختلف باشد، باید بتوانیم بهره اهواز را از سهمی که قانون تعیین کرده پرداخت کنیم ولی تاکنون این اقدام میسر نشده است.

حسینی افزود: فقط در محدوده شهر اهواز چندین چاه نفتی و کارخانه آلاینده وجود دارد ولی عوارض آلایندگی به این شهر پرداخت نمی‌شود؛ میزان مطالبه شهر اهواز از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب ارقام بسیار بالایی هست که اگر در اختیار فرمانداری و مدیریت شهر قرار می‌گرفت، قطعاً این وضعیت را نداشتیم.

وی با بیان اینکه اکنون توجه دولت و نظام قطعاً به اهواز بیشتر شده است، گفت: در زمینه آبرسانی، شبکه فاضلاب و عمران شهری کارهایی که از سوی دولت شروع شده چهره اهواز را تغییر می‌دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار کرد: قطعاً همه باید در کنار فرماندار اهواز باشیم، برای پیشبرد فعالیت‌های مربوط به اهواز و رفع مشکلات آن با فرماندار همکاری می‌کنیم.

حسینی با اشاره به لزوم تغییر ریشه‌ای در حوزه مدیریتی، بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی بیان کرد: مسئله محوری جلسه مجلس با رئیس جمهور و هیئت دولت بودجه ۱۴۰۱ بود؛ دولت جدید و مجلس یازدهم باید در حالی بودجه را تدوین کند که خزانه خالی تحویل دولت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ توسط مجمع نمایندگان خوزستان به نقطه دلخواه نزدیک شدیم ولی برای ۱۴۰۱ هم باید بیشتر به این موضوع بپردازیم، عنوان کرد: برای جهش و توسعه اهواز باید بتوانیم بودجه‌ای در شأن خوزستان تدوین کنیم؛ به عنوان خادم و نماینده مردم در کنار مدیرانی هستیم که برای این مردم حضور شبانه‌روزی دارند.

نظر شما