شناسهٔ خبر: 51143677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تولید ۱.۳ میلیون تن خرما در کشور| ارزآوری محصولات کشاورزی ۶.۲ میلیارد دلار است

بوشهر- برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید ۱.۳ میلیون تن خرما در کشور خبر داد و گفت: ارزآوری محصولات کشاورزی کشور در یکسال اخیر ۶.۲ میلیارد دلار بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی برومندی در حاشیه بازدید از نخیلات دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دشتستان و استان بوشهر از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شوند و بویژه در بحث نخیلات و خرما، جایگاه این استان بسیار مهم است.

وی افزود: در هفته جاری دو رویداد بزرگ و ملی در استان بوشهر در حوزه خرما اجرایی شد که برپایی نمایشگاه و جشنواره تخصصی خرما در بندر بوشهر و برپایی میز ملی خرما در دشتستان از این برنامه‌هاست که قطعا این رویدادها موجبات اعتلای وضعیت معیشتی نخلداران می‌شود.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری ویژه‌ای برای حل مشکلات نخلداران دارد و مدیران ارشد قوه مجریه و مقننه را برای بهبود وضعیت خرما به ویژه در زمینه خرید تضمینی و صنایع تبدیلی و همچنین تسهیل صادرات خرما، بسیج کرده است.

برومندی تصریح کرد: حدود ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اختصاص به نخل و خرما دارد و درآمد ارزی مناسبی برای کشور دارد.

وی از تولید ۱.۳ میلیون تن خرما در کشور خبر داد و گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرما از نخیلات کشور برداشت شد که حدود ۱۴۰ هزار تن از این محصول صادر شد و برای سال آینده انتظار داریم میزان صادرات رشد چشمگیری داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در یکسال گذشته بیش از ۶.۲ میلیارد دلار ارزآوری حاصل از صادرات محصولات کشاورزی داشتیم که باید کاری کنیم صادرات خرما بیشتر و ارزآوری بالاتری داشته باشد.

نظر شما