شناسهٔ خبر: 51142903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اجرای طرح بنای نور برای بازسازی عتبات عالیات در خوزستان

با هدف تسهیل در مشارکت عمومی برای بازسازی عتبات عالیات طرح بنای نور در خوزستان اجرا می‌شود .

صاحب‌خبر -

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در نشست با روسای ستاد عتبات عالیات شهرستان‌های خوزستان اظهار داشت: طرح "بنای نور" به عنوان یک طرح مشارکتی برای جمع‌آوری نذورات مردمی است که با مشارکت بانک رسالت و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی افزود: افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در بازسازی عتبات عالیات هستند و به لحاظ نقدی این امکان را ندارند، می‌توانند در قالب طرح "بنای نور" و به واسطه بانک رسالت از پنج میلیون ریال تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون ضامن و سود دریافت و به ستاد اهدا کنند.

موسوی گفت: متقاضیان دریافت این مشارکت اقساطی، می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا بانک رسالت در سراسر استان، تشکیل پرونده داده و مبلغ مورد نظر مشارکت را مشخص کنند. به عنوان مثال متقاضیان به ازای هر ۱۰ میلیون ریال باید ماهانه ۱۷۰ هزار ریال بازپرداخت داشته باشند.

وی افزود: این ستاد برای توسعه، بازسازی و مرمت حرم اهل بیت (ع) اقدامات چشمگیری انجام داده و در کمک به سیل‌زدگان، اقشار آسیب‌پذیر جامعه و محرومان هم نقش بسیار مفیدی داشته است همچنین به همت موکب‌های خوزستان برای کمک به محرومان فعالیت‌های قابل قبولی انجام شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: عشق و ارادت مردم خوزستان به خاندان عصمت و طهارت قابل تحسین است، خوزستان در زمینه مشارکت‌های مردمی از استان‌های دارای رتبه برتر است.

وی یکی از ماموریت‌های راهبردی ستاد عتبات عالیات را استفاده از تمام ظرفیت استان برای جمع آوری نذورات دانست و افزود: از ستاد‌های شهرستانی انتظار می‌رود با شناسایی افراد خیر در هر منطقه در امر اطلاع رسانی و جمع آوری نذورات قوی‌تر عمل کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: فعالیت این ستاد یک کار فرهنگی، معنوی و تقویت مسائل دینی است لذا فعالیت در این ستاد خستگی ناپذیر بوده و باید تلاش خود را بیشتر کرد.

وی افزود: موکب‌های خوزستان سرمایه ارزشمندی هستند و باید آن‌ها را به سمت ساخت و ساز حرم‌های مطهر سوق دهیم. بخش مهمی از کمک‌ها و هدایای مردم برای پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات توسط بیش از یک هزار و ۵۰۰ موکب اربعین حسینی در خوزستان جذب و جمع آوری می‌شود.

نظر شما