شناسهٔ خبر: 51142493 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معلم بدون دستی که به دانش آموزان فقیر سواد می آموزد

بدون دست بودن معلم هم نتوانست مانع عشق و علاقه اش برای باسواد کردن دانش آموزان فقیر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در اعماق کوهستان‌های جنوب غربی چین، یک معلم فداکار که در حال آموختن سواد به دانش آموزان فقیر است ثابت کرده هیچ مانعی‌ای نیست که غلبه بر آن سخت باشد. «جیانگ شِنگفا» که ۲۵ سال پیش هر دو دستش را در یک حادثه از دست داد مدت ۱۸ سال است که با بستن کچ به یکی از بازوهایش و ورق زدن کتاب با دهانش به این دانش آموزان آموزش می‌دهد.

او علاوه بر غلبه بر این ناتوانی خود، هر روز ۸ کیلومتر را می‌پیماید تا خود را به محل کارش برساند. حقوق ماهیانه آقای جیانگ ۱۵۰۰ یوان (۲۳۵ دلار) است. جیانگ هر دو دستش را در سال ۱۹۹۶ و هنگام تعمیر یک کابل برق در روستای آنل در استان یون نان چین از دست داد. پس از این حادثه همسر، جیانگ او را ترک کرد و فرزندشان را نیز از وی گرفت. جیانگ چند سال بعد مادرش را نیز از دست داد.

بیشتر بخوانید

جیانگ در تاریک‌ترین دوران زندگی اش در خیابان‌های چندین شهر بزرگ برای زنده ماندن مجبور به گدایی شد. زندگی جیانگ زمانی متحول شد که برادر بزرگش در مدرسه محلی بازنشسته شد و به او پیشنهاد داد تا جایگزین او شود. این در حالی بود که تنها چند نفر در روستا بودند که تحصیلات دبیرستان خود را به اتمام رسانده بودند که یکی از آن‌ها جیانگ بود.

دانش آموزان فقیر

جیانگ در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی گفت: «من نگران بودم نتوانم معلم خوبی بشوم، چون اصلا تجربه تدریس نداشتم. اما اگر من این شغل را نمی‌پذیرفتم بچه‌ها مجبور بودند مسافت زیادی را برای آموختن سواد بپیمایند.»

تدریس علم

حالا پس از گذشت یک دهه، جیانگ یه یکی از معلمان نمونه در مناطق محروم تبدیل شده است. جیانگ می‌گوید خوشحال است در این منمجبور به رفت و آمد روزانه به شهر‌ها برای به دست آوردن درآمد کافی شده اند. او می‌گوید: «این فقط نیاز به پول نبود که موجب شد تا من معلم شوم. بخشی به خاطر آن دانش آموزانی بود که در کوهستان به من اعتماد به نفس و انگیزه زندگی می‌دادند.»

مناطق محروم

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما