شناسهٔ خبر: 51142203 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برنامه و نتایج هفته یازدهم لیگ برتر والیبال+ جدول

تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان هفته یازدهم لیگ برتر مردان ایران را با کسب یازدهمین برد متوالی خود آغاز کرد تا همچنان به عنوان تیم بدون شکست این رقابت‌ها در صدر جدول باقی بماند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، هفته یازدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (چهارشنبه) با هفت دیدار در شهرهای تهران (سه دیدار)، ورامین، یزد، مریوان و رامسر پیگیری شد. در نخستین مسابقه این هفته لیگ برتر مردان که از ساعت 15 در خانه والیبال تهران آغاز شد، نارنجی پوشان سایپا میزبان صدرنشین بودند که یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته یازدهم و نبرد غیرمستقیم فولاد مبارکه سپاهان و شهرداری ارومیه تیم‌های اول و دوم جدول برای تعیین قهرمان نیم‌فصل بود.

شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم فولاد مبارکه سپاهان با پیروزی سه بر یک در این مسابقه به یازدهمین برد متوالی خود دست یافتند و 32 امتیازی شدند. تیم سایپا در ست دوم این مسابقه 25 بر 22 به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به‌رغم نمایش قابل قبولی با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 20 و 25 بر 18 مغلوب نماینده اصفهان شد و هشتمین ناکامی فصل خود را تجربه کرد.

یونس حسن‌زاده، بهروز جعفری، مهدی نویدی‌فر و مثیم خوابی به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند. این مسابقه 120 دقیقه طول کشید و دو کارت زرد داشت که مجتبی میرزاجانپور به دلیل اعتراض به رای داور در ست دوم و سهیل کمال‌آبادی در ست چهارم به دلیل صحبت با بازیکن تیم حریف دریافت کنندگان این کارت‌ها بودند.

لیگ برتر والیبال

یزد به ریل پیروزی برگشت

در دیگر مسابقه این هفته از لیگ برتر مردان تیم شهداب یزد میزبان آذرباتری ارومیه تیم انتهای جدول مسابقات بود. شاگردان محمد عمده‌غیاثی در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 17 حریف خود را شکست داد و به ششمین برد خود در این رقابت‌ها دست یافت و 17 امتیازی شدند.

آذرباتری نیز نهمین شکست فصل را تجربه کرد و با هفت امتیاز در انتهای جدول مسابقات باقی ماند. ابراهیم محبوب عشق‌دوست، بهمن سلطانی و امیر صداقت، تیم نظارتی این مسابقه بودند که به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه و ناظر داوری نظات کردند. علیرضا قریب و صادق رضایی نیز داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت 87 دقیقه طول کشید.

سیرجان بازهم باخت

تیم فولاد سیرجان ایرانیان که خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهانی آماده می‌کند، در هفته یازدهم لیگ برتر در سالن فدراسیون بازی خانگی خود را برابر لبنیات هراز آمل برگزار کرد. شاگردان سعید رضایی سرمربی فولاد سیرجان در این مسابقه و در رقابتی نزدیک و پایاپای سه بر یک نتیجه را به نماینده آمل واگذار کردند تا ششمین شکست فصل خود را تجربه کنند.

ازسوی دیگر تیم لبنیات هراز آمل هفتمین برد خود را به دست آورد و 19 امتیازی شد. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز در ست سوم 30 بر 28 مغلوب حریف شدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 28 بر 26، 25 بر 21 و 25 بر 14 فاتح میدان شدند.

دیدار فولاد سیرجان و لبینات هراز آمل را امین برق‌لشگری به عنوان ناظر فنی و محمد شاهمیری به عنوان ناظر داوری، نظارت کردند. همچنین مرتضی اکرمی و محمدرضا عزیزیان داوران اول و دوم این مسابقه بودند. این مسابقه دو ساعت و 26 دقیقه طول کشید و دو کارت زرد داشت که بهروز عطایی سرمربی لبنیات هراز و مجتبی قلی‌زاده بازیکن فولاد سیرجان دریافت کردند.

بهروز عطایی درمورد این مسابقه اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود. قبل از بازی به شاگردانم گوشزد کرده بودم که اگر حریف را دست کم بگیرند دچار مشکل خواهیم شد.خوشبختانه شاگردانم هوشیار ظاهر شدند و به نماینده جهانی والیبال کشورمان باج ندادند. 

وی ادامه داد: باید از تططیلات ایجاد شده در لیگ استفاده کنیم تا نقاظ ضعف و قوت خود را بهتر بشناسیم تا در شروع دوباره رقابت‌ها بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

راهیاب همچنان شگفتی‌ساز

تیم راه‌یاب ملل در هفته یازدهم لیگ برتر در سالن زاگرس مریوان میزبان شهرداری گنبد بود و با شکست سه بر یک این تیم یک برد دیگر به دست آورد. شاگردان عظیم جزیده در تیم گنبد در ست نخست این مسابقه 25 بر 22 به پیروزی رسیدند، اما در سه ست بعدی با امتیازهای 32 بر 30، 25 بر 17 و 25 بر 22 نتیجه را به راه‌یاب واگذار کردند تا نماینده مریوان به هفتمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابد و 20 امتیازی شوند.

مسعود قاری نظارت بر این مسابقه که به مدت 128 دقیقه طول کشید، برعهده داشت و داوران اول و دوم این دیدار نیز محمد محبوب عشق‌دوست و مرتضی حسن علایی بودند.

کامبک ارومیه در دیداری جنجالی

شهرداری ارومیه که سایه به سایه، فولاد مبارکه سپاهان را تعقیب می‌کند این هفته میهمان ورامینی‌ها بود و در ست‌های اول و دوم با امتیازهای 25 بر 20 و 26 بر 24 مغلوب میزبان خود شد. شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهرداری ارومیه در سه ست بعدی با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 19 و 15 بر 6 به پیروزی رسیدند تا در نهایت سه بر دو فاتح این مسابقه باشند و به نهمین برد خود دست یابند و 26 امتیازی شدند.

با این نتیجه تیم شهرداری ورامین هفتمین شکست فصل خود را تجربه کرد، از سوی دیگر شهرداری ارومیه امیدش را برای قهرمانی در نیم فصل از دست نداد. احمد دامغانی‌نژاد ناظر فنی این مسابقه بود و قضاوت این دیدار را نیز وحید پورکاشیان اسماعیل رزقی به عنوان داوران اول و دوم، برعهده داشتند.

این مسابقه شش کارت زرد و قرمز داشت که سیدآرش تقوی بازیکن ورامین و قاسم کارخانه بازیکن شهرداری ارومیه کارت زرد دریافت کردند. مصطفی شیرکوند لیبرو تیم شهرداری ورامین و فرهاد سال‌افزون از تیم شهرداری ارومیه نیز در این مسابقه کارت قرمز گرفتند. همچنین رضا نائینی کمک مربی شهرداری ورامین در ست پنجم با دریافت کارت زرد و قرمز، اخراج شد.

هورسان فاتح جدال سه بردها

تیم هورسان رامسر و مس رفسنجان که با سه برد در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم جدول لیگ برتر قرار داشتند، در هفته یازدهم به مصاف یکدیگر رفتند. مس رفسنجان در ست‌های اول و دوم این مسابقه خارج از خانه با امتیاز مشابه 25 بر 19 به پیروزی رسید اما در سه ست بعدی با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 23 و 15 بر 12 نتیجه را به میزبان خود واگذار کرد.

هورسان با این برد یک پله صعود در جدول را تجربه کرد و 14 امتیازی شد و نماینده رفسنجان یک امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کرد. بهرام سلیمانی نظارت بر دیدار هورسان رامسر و مس رفسنجان را برعهده داشت و محمدرضا درفش‌کاویان و مثیم پارسه نیز داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

این مسابقه دو ساعت و 30 دقیقه طول کشید و احسان دانش دوست بازیکن شماره هفت هورسان و جواد حسین آبادی بازیکن شماره 13 مس کارت زرد دریافت کردند. همچنین کمک مربی تیم هورسان رامسر در ست سوم اخراج شد.

پیکان فاتح آخرین دیدار هفته

تیم پیکان در آخرین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر مردان در خانه والیبال تهران میزبان پاس گرگان بود و سه بر یک حریف خود را شکست داد و به هفتمین برد خود در این رقابت‌ها دست یافت تا همچنان در رتبه سوم باقی بماند. شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان در ست سوم 25 بر 19 مغلوب میهمان خود شدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 17 و 25 بر 23 به پیروزی رسیدند.

این مسابقه 122 دقیقه طول کشید تا پیکان 20 امتیازی شود و پاس گرگان یک پله در جدول مسابقات سقوط کند و در جایگاه دهم قرار گیرد. خلیل یگانه‌مجد، مجتبی بیداریان و هادی تیموری به ترتیب به عنوان ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند. اسماعیل مسافر بازیکن شماره هفت گرگان در ست دوم این مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

تیم‌ها آماده ریکاوری

لیگ برتر والیبال مردان برای حضور فولاد سیرجان ایرانیان در قهرمانی باشگاه‌های جهان موقتا تعطیل شد و دیدارهای هفته دوازدهم دور رفت روز یکشنبه 28 آذرماه پیگیری خواهد شد. مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال 2021 از 16 تا 20 آذرماه سال جاری با حضور 6 تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان لیگ، هفته‌های دوازدهم و سیزدهم دور رفت که همزمان با برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های مردان جهان است و قرار بود روزهای 14 و 17 آذرماه برگزار شود، انجام نخواهد شد و این دو هفته‌ی پایانی دور رفت به ترتیب در تاریخ های 28 آذرماه و یکم دیماه برگزار خواهد شد.

نتایج کامل هفته یازدهم لیگ برتر مردان به شرح زیر است:

سایپا تهران یک – فولاد مبارکه سپاهان 3 (22 بر 25، 25 بر 22، 20 بر 25 و 18 بر 25)

فولاد سیرجان ایرانیان یک – لبنیات هراز آمل 3 (26 بر 28، 21 بر 25، 30 بر 28 و 14 بر 25)

شهرداری ورامین 2 – شهرداری ارومیه 3 (25 بر 20، 26 بر 24، 21 بر 25، 19 بر 25 . 6 بر 15)

شهداب یزد 3 – آذرباتری ارومیه صفر (25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 17)

راه‌یاب ملل مریوان 3 – شهرداری گنبد یک (22 بر 25، 32 بر 30، 25 بر 17 و 25 بر 22)

هورسان رامسر 3 – مس رفسنجان 2 (19 بر 25، 19 بر 25، 25 بر 21، 25 بر 23 و 15 بر 12)

پیکان 3 – پاس گرگان یک (25 بر 23، 25 بر 17، 19 بر 25 و 25 بر 23)

جدول رده‌بندی در پایان هفته یازدهم به شرح زیر است:

لیگ برتر والیبال

نظر شما