شناسهٔ خبر: 51141969 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله سید رضی شیرازی درگذشت + زندگی نامه مختصر

ابنا

یکی از علمای برجسته حوزه علمیه تهران درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت‌الله حاج «سید رضی شیرازی» فیلسوف، فقیه، استاد حوزه و دانشگاه و از علمای برجسته حوزه علمیه تهران، دقایقی پیش دار فانی را وداع گفت.

زمان و مکان مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم برجسته، متعاقبا اعلام خواهد شد.

* زندگی نامه مختصر

سید رضی شیرازی، مجتهد، فقیه و فیلسوف در سال 1307 شمسی در نجف اشرف دیده به جهان گشود و تا سی سالگی در همان مکان به تحصیل مراحل علمی، اعم از مقدمات، سطح و خارج فقه و اصول پرداخت.

وی از نوادگان «میرزای شیرازی بزرگ» صاحب فتوای تحریم تنباکو بود.

برجسته‌ترین استادان وی در نجف بزرگانی همچون والدشان سید محمد حسین شیرازی، جد مادری ایشان محمد کاظم شیرازی و حسین حلی بوده‌اند.

مرحوم سید رضی شیرازی نخستین اجازه اجتهاد را در سالهای جوانی از محمد حسین کاشف الغطاء دریافت کرد. پس از این دوره در تهران رحل اقامت افکند.

آیت الله رضی شیرازی، خارج فقه را به مدت 7 سال از شیخ محمد تقی آملی درک فیض نمود. کتب فلسفه و عرفان از قبیل شرح منظومه، اشارات، اسفار و شرح فصوص را نزد فلاسفه و فقهای مشهوری چون آقا میرزا مهدی الهی قمشه‌ای، آقا میرزا ابوالحسن شعرانی، سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، آقا میرزا احمد آشتیانی، فاضل تونی، میرزا محمد علی حکیم شیرازی و حائری سمنانی فرا گرفت.

وی از سال 1338 شمسی تا زمان مرگ به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه پرداخت. حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی بود.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما