شناسهٔ خبر: 51141869 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اثر بخشی واکسن های موجود بر اُومیکرون مشخص نیست

مدیر کل دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره میزان اثر بخشی واکسن های موجود کرونا در مهار اُومیکرون توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش    باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد مهدی گویا مدیر کل دفتر بیماری های واگیرز وزارت بهداشت در ارتباط زنده با  اخبار شبک یک  با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: واریانت جدید کرونا به نام اُومیکرون در آزمایشگاه شناسایی شده است  و تا به امروز ۲۰۰  مورد از این جهش در کشور‌های مختلف  شناسایی شده و هنوز به طور دقیق علائم واریانت جدید کرونا در هیچ کجای دنیا میسر نیست، اما علائم آن به طور کلی شبیه بیماری کرونا با جهش اولیه است و افرادی که قبلا به این عارضه مبتلا شده اند به این عارضه مبتلا خواهند شد و این افراد بیشتر باید مراقب خود باشند.

او ادامه داد: از جمله اقدامات مهم  برای مقابله با سویه جدید کرونا یعنی اُومیکرون در  بحث تشخیص آزمایشگاهی است که این  کاری بسیار پیچیده است و ما با یک فناوری توانسته آن را شناسایی کنیم. باید با کنترل مرز‌ها اجازه ندهیم که افراد مشکوک به این بیماری وارد کشور شود.

گویا بیان کرد: کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی بزرگترین ضعف در زمینه مقابله با بیماری کرونا است. هنوز مشخص نیست که آیا واکسن‌های موجود مناسب است یا باید واکسن‌های جدید ساخته شود . رنگ بندی شهرها توسط تیم‌هایی در وزارت بهداشت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما