شناسهٔ خبر: 51141108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۷۳۴ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک‌هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ درصد فوتی‌های کرونا در استان ۶۰ سال به بالا سن دارند.

وی به جنسیت مبتلایان و فوت شدگان کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: مردان ۵۳ درصد و زنان ۴۷ درصد فوتی‌های کرونا را به خود اختصاص داده‌اند این در حالی است که آمار مبتلایان زن نسبت به مرد بیشتر است و ۵۴ درصد مبتلایان را زنان و ۴۶ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

شیرانی در ادامه از شناسایی ۳۸ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۶ مورد بستری شدند و ۳۲ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان را ۱۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیماری ۹۰ نفر قطعی شده و ۱۴ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۳ هزار و ۱۲۲ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۴۹ تست مثبت قطعی اعلام شده است.

وی روند شیوع کرونا در استان را کماکان کاهشی اعلام کرد و گفت: تعداد موارد ابتلای سرپایی و بستری در استان به طور چشمگیری کاهش یافته و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود می‌توان امیدوار بود که این روند ادامه‌دار باشد.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار گرفته است.

نظر شما