شناسهٔ خبر: 51140082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار مراغه بر توسعه فضا‌های ورزشی در قطب سپک تاکرای کشور تاکید کرد

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه با تاکید بر توسعه فضا‌های ورزشی مناسب سپک تاکرا در این شهر گفت:شرکت ۱۸۰ ورزشکار از ۱۷ استان کشور در مسابقات سپک تاکرای بانوان زمینه ساز معرفی و شناساندن بیشتر این شهر به عنوان قطب این رشته نوپای ورزشی در سطح کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی  معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت:این شهرستان در سال‌های اخیر همواره از قدرت‌های برتر ورزشی در آذربایجان شرقی و کشور بوده و برگزاری رویداد‌های ورزشی موجب توسعه ورزش قهرمانی در این خطه مستعد خواهد شد.

اوافزود:برگزاری مسابقات به میزبانی این شهرستان به عنوان قطب سپک تاکرای کشور، زمینه سازشکوفایی استعداد‌های ناب این رشته ورزشی خواهد بود.

او اضافه کرد: مراغه با قدمتی به بلندای تاریخ و تمدنی بزرگ، روزگاری پایتخت کشورمان ایران بوده و زمانی که کتاب سوزان در حمله مغولان و در حال از بین بردن‌تمدن بود، مراغه به کوشش اندیشمندی، چون خواجه نصیر به مهد تمدنی با حضور دانشمندان بزرگ تبدیل شد.

فرماندار با اشاره به جایگاه بانوان در عرصه علم و فرهنگ گفت: اولین مدرسه دخترانه جهان به کوشش خواجه نصیر در زمان ایلخانان مغول ساخته شده است.

موسوی افزود: مراغه به عنوان یکی از پنج مرکز و بهشت فسیل دنیا بوده و دارای صد‌ها اثر تاریخی به جای مانده از دوران اوراتوییان تا دوران معاصر است.

اوبا توصیه به ورزشکاران اضافه کرد: کسانی در ورزش ماندگار شدند که در کنار قهرمانی پهلوان بوده اند و این روحیه را سرلوحه خود قرار داده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما