شناسهٔ خبر: 51139369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای اولین بار در کشور بیمه رایگان پناهندگان خارجی در خوزستان

برای اولین بار در کشور در خوزستان پناهندگان خارجی ساکن استان رایگان بیمه می شوند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اعلام کرد: طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و دستگاه‌های مربوط، مقرر شد اتباع خارجی مقیم استان که دارای کارت‌های معتبر شناسایی آمایش شانزده و هویت پانزده از این اداره کل هستند به صورت رایگان و در قالب اقشار آسیب پذیر از مزایای بیمه سلامت برای خود و تمامی اعضای خانوار بهره‌مند شوند .

علیرضا گوروئی عنوان کرد: پناهندگان مقیم استان پس از اخذ معرفی نامه (فرم استعلام خانوار) از این اداره کل جهت ثبت نام در سامانه و اخذ دفترچه درمانی در اسرع وقت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: هزینه مرتبط با اجرای این طرح با هماهنگی وزارت کشور و از محل اعتبارات کمیساریای عالی پناهندگان تامین شده است . 

بیشتر بخوانید : واکسیناسیون بیش از ۷۰۰ تبعه افغانستانی در گتوند

گفتنی است پیش از این اتباع خارجی جهت استفاده از بیمه سلامت می‌بایست نسبت به پرداخت حق بیمه سالیانه برای کلیه اعضای خانوار اقدام می کردند که با توجه به وضعیت معیشتی و آسیب پذیر بودن اغلب این خانوار‌ها با مشکلاتی در این زمینه مواجه بودند که با اجرای طرح جدید این مشکلات مرتفع خواهد شد 

نظر شما