شناسهٔ خبر: 51138707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:تکمیل بیمارستان شلمچه در دستور کار است

آبادان - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل بیمارستان شلمچه در منطقه مرزی برای ارایه خدمات درمانی در مواقع بحرانی به صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا قاسم جان بابایی چهارشنبه در بازدید از آبادان و خرمشهر افزود: با بهره برداری از بیمارستان مرزی شلمچه علاوه بر ارائه خدمات درمانی در ایام اربعین ، راهیان نور نیز از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان گفت‌: این طرح درمانی از سوی بنیاد مستضعفان احداث شده و توسط وزارت بهداشت  تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

جان بابایی به راه‌اندازی مرکز قلب و آنژیوگرافی در منطقه آزاد اروند در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان کرد: این مرکز در ساختمان بیمارستان طالقانی آبادان طراحی شده است که نیاز به تغییراتی دارد تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی گفت: یک مرکز سنگ‌شکن نیز با مشارکت بخش خصوصی به زودی در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود.
جان بابایی با اشاره به مشکلات درمانی در بندر چوئبده گفت: خدمات بهداشتی خوبی در چوئبده ارائه می‌شود اما با توجه به کمبودهای درمانی بیماران مجبور هستند برای پیگیری درمان خود به آبادان و اروندکنار مراجعه کنند و نیاز است بیمارستان محلی در این شهر راه‌اندازی شود.
معاون وزیر بهداشت گفت:بیمارستان محلی خدمات شبانه‌روزی درمانی همانند خدمات آزمایشگاهی، تحت نظر و بستری موقت، داروخانه و رادیولوژی ارایه خواهد کرد و برای احداث آن مکاتبات لازم با بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی خوزستان برای عبور زائران اربعین حسینی است.

پیش از شیوع کرونا در ایام اربعین بیش از یک میلیون زائر ایرانی و خارجی از این گذرگاه مرزی تردد می کردند. 

نظر شما