شناسهٔ خبر: 51137875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

کانون های مساجد، اختران امیدواری و سنگران جنگ نرم

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در عصر حاصر اختران امیداوری برای جامعه و سنگران جنگ نرم و مدیران و تیم اجرایی این تشکل ها سنگرداران این نبرد که نیازمند توجه و حمایت هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان -اصفهان: جنگ نبرد و جبهه فرهنگی تهدیدی که کشور ما را چند سالیست فراگرفته و دشمن از تمام فرصت برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.

جمهوری اسلامی ایران نقطه ناامیدی برای سران ظلم و استکبار جهانی در دنیا به شمار می رود و آنان گسترش این فرهنگ را در جامعه جهانی را بر نمی تابند و برای همین همه ظرفیت ها را برای صدمه به این جریان حیاتی بکارگرفته اند.

 

مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و تقویت ارزش ها و جلوگیری از تغییر واقعیت های زندگی به سمت نابسمانی های اخلاقی ضرورتی غیرقابل انکار است که هر مرد و زن ایرانی در این امر سهیم هستند.

دشمن از هدف خود دور نشده و تنها تاکتیک خود را تغییر داده و بر این اساس جبهه های جنگ از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به مرزهای اخلاقی و انسانی و تربیتی تغییر ماهیت داده اند.

 

حفاظت از مرزها و تقویت بنیه نظامی را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد که همین غفلت می تواند زمینه ای برای تصرف دشمن بشود اما آلارم ها از نبرد فرهنگی سال هاست که به صدا درآمده و این روزها صدای آژیر سنگین تر شده است.

برخی معتقدند جبهه های جنگ از مرزها به خانه ها رسیده و دشمن در کنار ما از طریق شبکه های رسانه ای و تولید محتواهای ضد ارزشی خواهان تغییر ارزش ها و ایجاد تفکر منفعل و دوری از رشد نسل جوان و نوجوان است.

سنگرها و رزمندگان جبهه فرهنگی را باید تقویت کرد و همه در جلو و پشت جبهه نقش آفرینی کنند و نگذارند دشمن مرزها را بگذراند و به عمق زندگی افراد برسد.

 

نهادهای فرهنگی امروز مهمترین فرصت و زمینه های نبرد هستند و سنگر و اتاق تصمیم سازی این نبردها به شمار می روند که کانون های فرهنگی و هنری مساجد اختران امیداوری برای جامعه و سنگران جنگ نرم و مدیران و تیم اجرایی این تشکل ها سنگرداران این نبرد که نیازمند توجه و حمایت هستند.

 

دولتمداران و مجلس نشینان و خیرین پیشگام در عرصه های مختلف از حوزه فرهنگ و هنر غافل نشوند و چراغ مساجد را با حضور نسل های جدید جامعه روشن کنند که این روشنایی به حمایت از نهاد فعال فرهنگی و هنری مسجد وابسته است چرا که تیم اجرایی این تشکل مردمی بسترساز حضور و جلوه مشارکت به شمار می روند.

 

*امید خانواده ها و جوانان و نوجوانان به کانون های مسجد

 

فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در همه دوران ها مورد دغدغه پدر و مادر و خود افراد بوده و این روزها که شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت دامنه ای گسترده پیدا کرده و تکاپو و ورزش را از بچه ها گرفته و مجذوب آنان شده، هدایت و کمک به رشد استعدادها از اهمیت بالایی برخوردار بوده که باید برای آن بیشتر تصمیم گیری کرد.

 

حضور در کانون های مساجد علاوه بر اینکه از اعتیاد به گوشی های هوشمند و بازی و گردش در اینترنت را کم کرده، توانسته بر رشد استعدادها و تقویت باورهای اسلامی و انسانی نیز نقش آفرینی کند.

در این حضور و مشارکت چه بسار که هدایت فکری رقم و آینده زندگی افراد به سمت پیشرفت و توسعه رقم بخورد.

 

«علی اصغر هدایت»، پدر یکی از اعضای بچه های مسجد که فرزند خود را تا حضور در مسجد همراهی می کرد، فعالیت کانون های مساجد را مایه امیدواری و آرامش زندگی و فکر خود اعلام کرد.

به اعتقاد وی، در این مراکز فرهنگی و هنری خدمات حضوری و حتی غیرحضوری منسجم و هدف داری عرضه می شود که به رشد فرد و تعالی آن کمک خواهد کرد.

 

«فاطمه حسینی»، مادر یک عضو کانون مسجد هم ضمن تایید صحبت های دیگر خانواده ها در خصوص امیدواری برای حضور در کانون های مساجد، خواستار تقویت زیرساخت و امکانات این مراکز از مسئولان شد تا اینگونه فضا برای گسترش ارزش ها تقویت شود.

 

«محمدرضایی امینی»، نوجوان 14 ساله ای که با شوق و به سمت کانون می رفت، در خصوص این شادمانی خود گفت: در روستای ما که هیچ امکان فرهنگی و هنری وجود ندارد، این کانون مسجد برای همه مهم و اشتیاق آور هست و برای حضور در برنامه ها لحظه شماری می کنیم.

 

*نقش کارآمد مساجد در جبهه های مقابله با دشمن

 

مساجد در دوران دفاع مقدس سنگر بودند و امروز در حوزه اقتصادی، کرونا و فرهنگی هم سنگرند و نباید نقش مهم آن ها فراموش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مساجد مرکز اشاعه ارزش‌ها و باورهای دینی و رشد و تعالی فرهنگ دینی هستند، گفت: کانون های مساجد در احیای کارکرد مساجد، تقویت فرهنگ و هنر دینی و با هجمه فرهنگی نقش حیاتی دارند.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» افزود: عضویت ۳۵۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان استان اصفهان یک فرصت استثنایی برای تقویت باورها و مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمنان است.

وی اضافه کرد: روستاها از امکانات کمتری نسبت به شهر برخوردارند که برای جبران مشکلات آن ها باید برنامه ریزی جدی در خصوص در تقویت مراکز فرهنگی و هنری مساجد و استفاده از این مراکز برای ارائه خدمات ارزشی را مدنظر قرار داد.

 

نمایندگان مجلس حامی تقویت کانون های مساجد

 

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه طرح های متنوع و اثرگذار فرهنگی برای مقابله با ضد فرهنگ ها، گفت: این اقدام به دست کانون های فرهنگی باید صورت بگیرد و نمایندگان مجلس از ان نیز حمایت می کنند.

حجت الاسلام «حسین میرزایی» با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری می توانند زیرساخت های حوزه فرهنگ را توسعه دهند، خاطرنشان ساخت: تقویت قوانین برای رشد بودجه های کلان این مراکز ضروری است.

 

دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم به ضرورت حمایت از کانون های مساجد تاکید کرد و اذعان داشت: ساماندهی درخواست ها و نیازهای کانون های فرهنگی هنری برای حمایت نمایندگان مجلس لازم است.

«عباس مقتدایی» افزود: از دل حرف های مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان بسیاری از مشکلات مردم را متوجه شد و برطرف کرد.

پایان پیام/128

نظر شما