شناسهٔ خبر: 51137459 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترکیب منتخب هفته هفتم لیگ برتر؛ همسایگی استقلال با سپاهان

تهران- ایرنا- ترکیب منتخب هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با مشارکت ۱۰ تیم انتخاب شده و در آن استقلال و سپاهان با دو سهمیه نسبت به الباقی تیم‌ها عملکرد بهتری داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به اتمام رسید که تنها هفت بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و این در تاریخ لیگ برتر کم‌سابقه بود. تنها ۶ تیم موفق به گلزنی شدند و سپاهان با ۲ گل، بهترین آمار را از این حیث داشت. طلایی‌پوشان همچنین به صدرنشینی خود ادامه دادند. در تیم منتخب ۱۰ تیم نماینده دارند که تیم‌های استقلال و سپاهان بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

گلر: ایمان صادقی(فجرسپاسی شیراز):

در این هفته هم گلرها نمایش پرفروغی داشتند اما ایمان صادقی با چند مهاری که مقابل پدیده داشت، موفق شد یک بازی خوب دیگر را به اجرا گذاشته و اثبات کند که لیگ بیست و یکم یکی از بهترین فصول فوتبالی وی دست کم تا به اینجای کار بوده است.

ترکیب منتخب هفته هفتم لیگ برتر؛ همسایگی استقلال با سپاهان

مدافعان: وریا غفوری(استقلال)، شاهین توکلی(مس رفسنجان) ، وحید محمدزاده(آلومینیوم اراک)، هادی محمدی(تراکتور)

وریا غفوری نه به خاطر پاس گلی که داد بلکه به دلیل نمایش خوبش در فاز دفاعی و تهاجمی یکی از بهترین‌های هفته هفتم بود. او در سیستم چهار دفاعی استقلال توانست به خوبی نقش یک فول‌بک راست را بازی کند.

شاهین توکلی، وحید محمدزاده و هادی محمدی مدافعانی هستند که در این هفته از عوامل کم گل شدن مسابقات بودند. مدافعان تیم‌های مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز به خوبی از پس وظیفه خود برآمده و خوش‌شانش بودند که تیم‌های مقابل در فاز هجومی طراوت نداشته و کار را برای آنها ساده‌تر کردند. باید از احسان حسینی و علی نعمتی هم به عنوان دیگر مدافعان خوب این هفته یاد کنیم.

هافبک‌ها: مهدی حنفی(صنعت نفت)، امین پورعلی(گل‌گهر سیرجان)، مهدی مهدی‌پور(استقلال)، مهدی ترابی(پرسپولیس)، محمد آبشک(فولاد خوزستان)

مهدی حنفی هم به زیبایی برای تیمش مقابل استقلال گلزنی کرد و هم بارها در میانه میدان نبردها را برد تا نشان دهد در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در سمت مقابل مهدی مهدی‌پور قرار داشت. هر چه قدر آرش رضاوند پرانتقاد ظاهر شد مهدی‌پور توانست جور او را بکشد و با دخالت بیشتر در فاز تهاجمی پایه‌ریز موقعیت‌هایی برای تیمش بشود؛ موقعیت‌هایی که البته هیچکدام به گل منتهی نشد.

امین پورعلی زننده یکی از زیباترین گل‌های هفته بود. او با شوتی سرکش گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند و در الباقی دقایق هم کم‌اشتباه بود و کمربند میانی گل‌گهر را محکم نگه داشت. دیگر هافبکی که روی گل تاثیرگذار بود مهدی ترابی نام داشت. وینگر پرسپولیس بعد از چند هفته سرانجام یک بازی قابل قبول را به نمایش گذاشت و موفق شد پاس منجر به تنها گل تیمش را برای مهدی عبدی ارسال کند. پرسپولیس برای رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی نیازمند درخشش مهدی ترابی است.

و در آخر محمد آبشک هافبک تیم فولاد خوزستان که با وجود عدم گلزنی تیمش در جدال با تراکتور نمره قبولی گرفت و در میانه میدان نقش یک هافبک وسط را به بهترین شکل ایفا کرد. هم سازنده موقعیت‌ها بود و هم اجازه نداد تا تراکتوری‌ها در معدود یورش‌هایشان زیاد به دروازه تیم خوزستانی نزدیک شوند.

ترکیب منتخب هفته هفتم لیگ برتر؛ همسایگی استقلال با سپاهان

مهاجم: شهریار مغانلو(سپاهان)

بالاخره طلسم شهریار شکست و او پایش به گلزنی باز شد. دو گل زیبا از او به نساجی، باعث شد تا این بازیکن بازگشت باشکوهی به مسابقات داشته باشد. هر دو گل شهریار روی نبوغ بالای او در چارچوب شناسی و زدن ضربه آخر به ثمر رسید.

سرمربی: محرم نویدکیا(سپاهان)

در هفته‌ای که هیچکدام از مدعیان نمایش قابل توجهی نداشتند، سپاهان توانست با یک بازی برتر و با ۲ گل نساجی را از پیش رو برداشته و با ۱۶ امتیاز در صدر جدول جای بگیرد. تیم محرم نویدکیا به خوبی نماینده مازندران را آنالیز کرده بود و اجازه نداد اتفاقی که برای استقلال در تهران رخ داد برای این تیم هم رخ دهد.

ترکیب منتخب هفته هفتم لیگ برتر؛ همسایگی استقلال با سپاهان

نظر شما