شناسهٔ خبر: 51136712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

نام شیعیان لبنان با شهادت عجین است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که شیعیان لبنان نامشان با شهادت، مقاومت و ایستادگی عجین شده است گفت: عزت جامعه اسلامی و شیعی مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم لبنان این حقیقت را در عمل اثبات و متجلی ساخته‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در دیدار با خانواده شهید مصطفی بدرالدین از رهبران شاخه نظامی حزب الله لبنان با ادای احترام به مقام شامخ این شهید والامقام، از لبنان به‌عنوان یکی از پایگاه‌های تشیع در طول تاریخ یاد کرد و با اشاره به علمای بزرگ شیعه آن کشور افزود: جنوب لبنان در طول تاریخ، همواره نقطه ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و محل تربیت علمای نام‌آوری همچون پدر شیخ بهایی، محقق کرکی، شهید اول و شهید ثانی بوده است، که هریک خدمات بزرگی به مکتب اهل‌بیت(ع) کرده‌اند و نقش مهمی در تبلیغ و ترویج تشیع داشته‌اند.
وی با بیان اینکه مقاومت لبنان شعار «هیهات من الذله» اباعبدالله الحسین(ع) را عینیت بخشیده است ادامه داد: جنگ ۳۳ روزه اسرائیل با حزب‌الله لبنان، پدیده ای بی‌سابقه، بی‌نظیر و ماندگار در تاریخ است که طی آن حزب‌الله لبنان توانست در برابر ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل مقاومت کند و آن را شکست دهد و این اتفاق عظیم یکی از عنایات و معجزه‌های الهی بود.
تولیت آستان قدس رضوی،جبهه مقاومت شیعیان لبنان را مایه مباهات جهان اسلام دانست و گفت: ما بارها وعده الهی «إِن تَنصُرُوا اللَّه یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ،»(اگر  خدا را یاری کنید، شمارا یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد) را در لبنان، سوریه و منطقه عیناً و عملاً مشاهده کرده‌ایم.
شهید بدرالدین از رهبران شاخه نظامی حزب الله لبنان بود که در سال ۲۰۱۶ بر اثر یک انفجار تروریستی در نزدیک فرودگاه دمشق به شهادت رسید.

نظر شما