شناسهٔ خبر: 51134687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

زوال جنگل های زاگرس بررسی می شود

دالوند با بیان اینکه درخت بلوط نماد جنگل های زاگرس است، افزود: زوال درختان جنگلی زاگرس در قالب پروژه ملی تعریف و در حال بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمدرضا دالوند»  امروز(10 آذر) در پویش مردمی جنگل کاری در بام خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: سال های زیادی است که جنگل های زاگرس با پدیده زوال مواجه هستند.

 

وی با بیان اینکه زوال درختان جنگلی زاگرس در قالب پروژه ملی تعریف و در حال بررسی است، افزود:  بررسی زوال جنگل های بلوط در برنامه سفر رییس جمهوری به لرستان در دستور کار قرار دارد.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: احیا و نگهداری جنگل و اجرای طرح های جنگل کاری بسیار مهم بوده و در دستورات دینی هم به آن اشاره شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین به دلیل اهمیت موضوع، مقام معظم رهبری همواره در بحث درختکاری به صورت مستقیم ورود پیدا کرده و حضور دارند.

 

دالوند اذعان داشت: ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهرها و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی برخورد جدی مراجع قانونی و قضایی را در پی دارد چراکه مردم به هوای پاک نیاز دارند.

 

گفتنی است، پویش مردمی جنگل کاری همزمان با ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۷ شهر در ۱۱ نقطه جنگلی لرستان و با هدف احیای جنگل‌های زاگرس برگزار شد.

پایان پیام/599

نظر شما