شناسهٔ خبر: 51134638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی؛

دختر شهید صادقی، یکی از شهدای مجلس شورای اسلامی در شهر گرمه تکریم شد

دختر شهید حجت الاسلام دکتر قاسم صادقی، از شهدای مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی با حضور اهالی فهما تکریم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ فعالان کانون فرهنگی و هنری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام شهر گرمه با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی و نیز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه در محل این کانون از دختر شهید صادقی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردانی کردند.

 

«فاطمه صادقی»، از فعالان و تأثیرگذاران فرهنگی و دختر شهید حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم صادقی  نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و از اهالی شهرستان گرمه، در این نشست، که به مناسبت 10 آذر روز مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این برنامه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم خواند و خواست تا موضوع شهید و شهادت به طور بنیادی و اثر بخش برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

 

وی افزود: مدارس و دانشگاه های ما امروز نیاز به شناخت صحیح شهدا و اینکه چرا راه شهادت را انتخاب کردند و تبیین این دلایل دارند تا در مقابل  هجمه های دشمنان بایستند.

 

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در این مراسم که در محل کتابخانه کانون حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و پایگاه بسیج شهید صادقی انجام شد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره شهدا را یکی از مهمترین راه های تربیتی برای نوجوانان و جوانان دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا مروج این فرهنگ ارزشمند و انسان ساز باشیم.

 

وی برنامه « شکوه مادری» را دومین مرحله اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم عنوان کرد و اضافه کرد: که بنا داریم در این دوره ضمن قدردانی از مادران معزز شهدا در معرفی الگوهای ماندگار تربیتی  برای نوجوانان و جوانان گام برداریم.

 

حجت الاسلام شهید قاسم صادقی متولد 1315 در بجنورد و دارای دکترای فقه و حقوق و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بود که در حادثه هفتم تیرماه 1360 و بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل، در کنار شهید آیت الله بهشتی به شهادت رسید.

 

پایان پیام/71

نظر شما