شناسهٔ خبر: 51134596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند انتقاد کرد؛

عدم رعایت معماری ایرانی اسلامی در ساخت‌و سازها

حسنی صفت از عدم رعایت معماری ایرانی اسلامی در ساخت‌ و سازهای شهرستان بیرجند انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا حسنی صفت» امروز (۱۰ آذر) در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرستان بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مسائل فرهنگی و معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و ساز واحد‌های مسکونی رعایت نمی شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه در مناسبت های مختلف آنچه شایسته و بایسته نظام اسلامی است دیده نمی شود، افزود: اما از سویی سازمان های مختلف شورای فرهنگ، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مساجد، تبلیغات اسلامی،سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری و ... همه مدعی فعالیت در حوزه فرهنگی هستند اما برآیند اقدامات آنان نشان دهنده تظاهر یک جامعه اسلامی نیست.

 

وی در ادامه گفت: متاسفانه ساخت و سازهای در سطح شهر حیا را از بین برده است و آپارتمان ها بر داخل منازل مردم مشرف هستند و با این شرایط انتظار حیا از مردم بیهوده است.

 

حسنی صفت با اشاره به وظیفه نظارتی شورای اسلامی شهرستان بیرجند از احیای کمیسیون فرهنگی خبر داد و بیان کرد: هر کدام از دستگاه های اجرایی و مساجد در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی فقط جلوی مکان خود را آذین بندی می کنند.

 

«عباس سروری» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان بیرجند نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از دغدغه های مردم بیرجند عدم توجه مسئولان به مباحث فرهنگی و مذهبی است.

 

وی عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان بیرجند با برگزاری نشست با دستگاه های اجرایی و گروه های جهادی به این نتیجه رسیده است که باید دستگاه های همسو و موازی در کنار هم قرار بگیرند تا با استفاده از ظرفیت آنان بتوان برنامه های فرهنگی مناسب و باشکوهی در سطح شهر اجرا شود.

 

آسیب های فضای مجازی لجام گسیخته بر حوزه فرهنگی کشور

«مرتضی یزدان شناس» عضو شورای اسلامی شهرستان بیرجند نیز با اشاره به غفلت از فضای مجازی رها شده که حوزه فرهنگی را حالت تدافعی قرار داده است، افزود: در شرایطی که در دنیا فضای مجازی قوانین خاص خود را دارد اما در ایران فضای مجازی لجام گسیخته و بدون نظارت است و باید وزارت ارتباطات در این زمینه پاسخگو باشد.

 

وی درخواست کرد شورای عالی فرهنگی استان و شهرستان که ستاد اجرایی استان است وظایف حوزه های فرهنگی را مشخص و ابلاغ کنند و نظارت هم داشته باشند تا هماهنگی در بین دستگاه های فرهنگی برای پرهیز از موازی کاری ایجاد شود.

 

 

پایان پیام/375

نظر شما