شناسهٔ خبر: 51134561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

تبلیغات اسلامی در «تبلیغ نوین» انتقال دهنده اطلاعات در قالب زبان هنر و رسانه است

حجت الاسلام عزتی زمانی گفت: تبلیغات اسلامی در «تبلیغ نوین» خود سعی دارد تا در حوزه اطلاع رسانی، حرف با زبان هنر و رسانه به مردم منتقل شود و هوای فکری و اجتماعی جامعه با نسل جدید انقلاب در سازمان تبلیغات اسلامی عوض شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران، حجت الاسلام «رضا عزتی زمانی»امروز(۱۰آذر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار کرد: دو عرصه مهم برای سازمان تبلیغات اسلامی داریم که تبلیغ اصیل و اینکه سازمان و تبلیغ را بشناسیم که از حضور روحانیون تا کارهای قرآنی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و مدارس معارف اسلامی و فعالیت‌های محدود ادیان و... یک بال در این عرصه و این ظرفیت است که نیازمند تحولات اساسی و کلیدی متناسب با حرکتی است که انجام می دهیم.

 

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: در بخش مسجد و امام جماعت بر این باوریم که امام جماعت محور حرکت و مدیر طبیعی مسجد است و نیازمندی های او برطف شود و مسجد پایگاه امام جماعت نه تنها در چهاردیواری مسجد بلکه در حل مسائل اجتماعی مردم و محله باشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش شد تا حکمرانی محلی و حل مساله و روش حل مساله برای امام جماعت تدوین شود که ساختار « بنیان هدایت» برای تعالی شکل گرفت تا وظیفه راهبردی را داشته باشد و مسجد جایگاه اثرگذاری خود را به دست بیاورد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه رقبایی برای مسجد ایجاد شده است و ظرفیت های مختلفی در کشور برای مسجد شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: امروز مسجد زبانزد سطوح مختلف مدیریتی کشور است و کار فرهنگی در قالب مسجد اجرایی می شود.

 

 

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا در کنار اقدام شبکه امامت شکل بگیرد و در ساختار هم سند ملی مسجد که در دستور کار است و تدوین و تقسیم وظایف در دستگاهها شده است؛ راهبردهای خوبی دارد که در حال مباحثه است و با طی مراحل اجرایی می شود.

 

 

حجت الاسلام عزتی زمانی افزود: 5 هزار مسجد در روستاها و محلات و مناطق حاشیه شهر نمونه و الگوی ساخت شبکه انتخاب و متناسب با آن به میدان آوردن مردم و استفاده و تقویت ظرفیت ها و حل مشکلات جامعه در دستور کار است.

 

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: مساجدی که امروز می تواند برای حل مساله اجتماعی وارد کار شود تا حدود 50 هزار مسجد است که محور عملیاتی است.

 

 

به گفته حجت الاسلام عزتی، به میدان آوردن هیات و اجتماعی کردن هیات یکی از دغدغه ها مهم ماست و 100 هزار هیات ثبت شده در کشور داریم و 90 هزار مداح ثبت شده در سامانه طوبی و 12 هزار تشکل قرآنی و 12 هزار کانون  فرهنگی، 10 هزار کانون قرآنی و 12 هزار کانون فرهنگی و تبلیغی  مجموعه مختلف کنشگران فرهنگی در قالب تشکیلات تبلیغات اسلامی است.

وی بیان کرد: گره زدن این تشکل ها و کانون و حل مسائل و مشکلات مردم از دغدغه های جدی ماست و در قانون اخیر جمعیت هم اصلی ترین نقش در تبلیغات اسلامی راهبری همین حلقه های میانی در موضوع خانواده است.

 

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: در حوزه قرآن انتقال از آموزش ها شکلی به محتوایی در دستور کار است و دارالقرآن مرکز تخصصی قرآن است و گذر کردن از این سبک و آوردن قرآن به زندگی از فعالیت های مهم ما بوده است که شبکه « نورالثقلین» شکل گرفت  و با رفع مشکلات جلسات خانگی قرآنی و شناخت استعدادها و تقویت آن با رهبری دارالقرآن در دستور کار است.

 

 

حجت الاسلام عزتی زمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع فرق و مذاهب یادآور شد: در این بخش هم دو محور فرقه های ضاله و منحرفه که روش آموزش دادن به توسعه کمک می کند و باید این افراد بعنوان بیمار شناسایی و این بیمار عقیدتی و اجتماعی درمان شود و پیشنهاد ما کلینک درمانی متناسب با منطقه است تا رفع شبهه شود.

 

 

وی گفت: در موضوع بانوان هم سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان رهبران نهضت از نظر رهبری، به میدان آوردن بانوان در حوزه تبلیغ سرمایه ارزشمندی است که رفع برخی از مشکلات اجتماعی جز از طریق بانوان انجام شدنی نیست و نیازمند تقویت ویژه است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: در حوزه اعزام مبلغ هم ظرفیت سنتی را داریم و در سامانه جدید هم خدماتی را به روحانیت ارائه می کنیم.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بال دوم تبلیغات اسلامی در کنار تبلیغ اصیل که در میدان کمتر از 20 درصد جمعیت کشور را در اختیار دارد؛ استفاده از ابزار هنر و فضای مجازی و رسانه است و بال دوم ما « تبلیغ نوین» است که راهبری میشود و حوزه هنری، فضای مجازی و رسانه فعال شده است و این بال فعال شده است.

 

 

حجت الاسلام عزتی زمانی یادآور شد: تلاش داریم تا در حوزه اطلاع رسانی، حرف با زبان هنر و رسانه به مردم منتقل شود که 200 برند فعال رسانه ای و فضای مجازی شکل گرفته است که با تقویت آن و با استفاده از رویکرد انقلابی و اسلامی شاهد فتح خانه و دلها باشیم و هوای فکری و اجتماعی جامعه با نسل جدید انقلاب در سازمان تبلیغات اسلامی عوض شود.

 

پایان پیام/175

نظر شما