شناسهٔ خبر: 51134002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

مشکلات کشور با استان محور شدن بودجه کاهش می‌یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برای کاهش مشکلات کشور خواستار استان محور شدن بودجه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، کمال علی‌پورخنکداری در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی،  خواستار استان محور شدن بودجه شد تا مشکلات کشور کاهش یابد.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حل مشکل بیکاری، ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ قرار داده شد اما باز هم مشکل بیکاری داریم. دولت هر چه سریع‌تر این اعتبار را تخصیص دهد.

همچنین در این نشست علی اصغر عنابستانی در تذکر شفاهی گفت: ضرورت دارد رییس جمهوری نسبت به تحول در ساختارهای اداری اقدام کند. این کار اجتناب‌ناپذیر است و باید تحول بزرگی در نظام دیوانسالاری که فسادزا است، صورت گیرد. تا زمانی که اصلاح ساختار اداری صورت نگیرد، در مسیری حرکت می‌کنیم که منجر به فساد، ناکارآمدی و از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم پیشنهاد کرد که برای تحول ساختار اداری باید از گمرک، مالیات و سازمان‌های دیگر آغاز کرد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: وضعیت توزیع نهاده‌ها اسف‌بار است و فساد بیداد می‌کند و در نهایت به دست مصرف کننده نمی‌رسد. لازم است که برای کنترل قیمت محصولات لبنی از تعاونی‌های روستایی استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید:

  • برجام بحث حاکمیتی است و بحث میان دولت‌ها نیست/ همسویی مانع از نظارت عالی قوه مقننه بر قوه مجریه نخواهد بود/ هیچ گاه راه گفتگو بسته نبوده است
  • برنامه‌های ارائه شده وزیر راه پیشنهادی نشان‌دهنده اشراف و عزم جدی اوست/ رستم قاسمی می‌تواند عقب‌افتادگی‌های وزارت راه را جبران کند

نظر شما