شناسهٔ خبر: 51133875 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات:

ایرانسل می‌تواند اولین اپراتور خدمات دیجیتال ایران باشد

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات ایرانسل قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی ایرانسل، در ابتدای این مراسم با میزبانی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، طرح توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات به وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات معرفی شدند.

در ادامۀ این مراسم، مهندس علیرضا حسنی‌سعدی مدیرکل عملیات شبکۀ ایرانسل، گزارشی از مرکز عملیات شبکۀ ایرانسل (NOC) و «سامانۀ نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل به وزیر ارتباطات ارائه کرد و مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل، به بیان طرح همکاری مشترک ایرانسل و شرکت فولاد مبارکۀ سپاهان برای تحول دیجیتال در این شرکت، بر مبنای 5G پرداخت.

افتتاح آنلاین هشتمین سایت 5G ایرانسل

بخش بعدی این مراسم، به افتتاح آنلاین هشتمین سایت 5G ایرانسل اختصاص داشت.

این سایت، هشتمین سایت نسل پنج ایرانسل است و در یک منطقۀ پرترافیک در شهر اندیشه واقع در غرب استان تهران، با هدف ارائۀ بهترین تجربۀ زندگی دیجیتال به مشترکان ایرانسل در این منطقه، راه‌اندازی شده است.

ایرانسل که در ادامۀ رویکرد خود مبنی بر ارائۀ جدیدترین فناوری‌های جهانی در ایران، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرده بود موفق شد تا در اول مرداد ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، خدمات 5G را به صورت تجاری عرضه کند.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری نسل پنج ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، به بهره‌برداری رسید.

چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، در جزیره ;da افتتاح شد.

هفتمین سایت 5G ایرانسل هم در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شده و خدمات آن در اختیار زائران و مجاوران آستان قدس رضوی و پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.

ایرانسل، در روز اول مرداد ۱۴۰۰ موفق شد تا بار دیگر، رکورد سرعت اینترنت در ایران را به نام خود ثبت کند

ایرانسل هم‌اکنون، با داشتن هشت سایت تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های تجاری 5G در ایران اولین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران  است.

بهره‌برداری از مدرسۀ ایرانسل در توحیدآباد خاش

افتتاح آنلاین مدرسۀ ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش، بخش بعدی این مراسم بود.

افتتاح سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در مازندران

در ادامۀ این مراسم، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای «آغوز دره» شهرستان گلوگاه استان مازندران، با حضور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، فرماندار شهرستان گلوگاه، بخشدار مرکزی گلوگاه و مدیران محلی، به بهره‌برداری رسید.

کلنگ‌زنی مرکز سوئیچینگ دادۀ غرب کشور

بخش بعدی این مراسم، کلنگ‌زنی مرکز سوئیچینگ دادۀ غرب کشور ایرانسل در همدان با پیام  آنلاین وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات بود.

مدیرعامل ایرانسل: برای توسعۀ اقتصاد دیجیتال، تحقق دولت الکترونیک و تحول دیجیتال، در کنار وزارت ارتباطات هستیم

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، طی سخنانی، ضمن تشکر از حضور وزیر ارتباطات در شرکت ایرانسل، اظهار داشت: ایرانسل در طول چند سال گذشته تمامی سعی خود را به کار گرفته تا بیشترین تعامل را برای انجام تعهدات با وزارت ارتباطات داشته باشد. ما مهمترین تعهد خود را در بخش شبکه ملی اطلاعات و پروژه توسعه ارتباطات روستایی (USO) می‌دانیم و تلاش می‌کنیم هر روز بهتر از گذشته، این تعهدات را عملیاتی کرده و آن را بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت ایرانسل خطاب به وزیر ارتباطات تأکید کرد: تلاشمان این است که در کنار دولت سیزدهم که دولتی مردمی، پرکار، عملگرا و امیدوار به آینده است، آینده بهتری را برای مردم کشورمان رقم بزنیم و تشریف‌فرمایی شما به شرکت ایرانسل، نشان از اهمیتی دارد که به این مجموعه می‌دهید.

وزیر ارتباطات خطاب به ایرانسل: هر جا اراده کردید، توانستید کار و زندگی مردم را با فناوری تسهیل کنید

در این مراسم، وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، با ابراز خرسندی از اینکه از نزدیک با دستاوردهای شرکت ایرانسل آشنا شده است، تأکید کرد: دستاوردهای ایرانسل در راستای افزایش کیفیت ارتباطات و کیفیت زندگی مردم دنبال می‌شود و باید از زحمات این مجموعه و جوانان خوش‌فکری که هدفشان ارائه خدمات با کیفیت به مردم است، تشکر کنم.

زارع‌پور با اشاره به نقش کلیدی اپراتورها به ویژه ایرانسل در توسعه خدمات شبکه و سرعت دسترسی، گفت: شما موتور این حرکت هستید و می‌توانید در رسیدن به این هدف مؤثر باشید. توقع از ایرانسل این است که برای ارتقای کیفیت شبکه، روز به روز تلاش کند.

زارع‌پور با اشاره به ارائۀ سامانۀ تبادل API توسط ایرانسل و نیز فراهم کردن بستر احراز هویت یکپارچه برای استفاده از خدمات کسب‌وکارهای دیجیتال گوناگون از طریق سوپراپلیکیشن ایرانسل من، ضمن ابراز خوشحالی از ارائۀ این خدمات توسط ایرانسل، با بیان اینکه برنامۀ ما این است که ان‌شاءالله تمام خدمات دولتی را اولاً الکترونیک کنیم و سپس به شکل API در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم که روی آن، خدمات ارزش افزوده ارائه کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه 5000 روستا هم اکنون دارای هیچگونه ارتباطی نیستند، گفت: باید ارتباطات این روستاها در سقف زمانی تعهد شده که پایان سال 1401 است، با کمک شما راه‌اندازی شود و این شدنی است، به ویژه در شرایط فعلی که زندگی و آموزش مردم به ارتباطات گره خورده است.

زارع‌پور در مورد کندی شبکه شاد و گلایه مردم از این اپلیکیشن نیز گفت: از دوستان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می‌خواهیم این موضوع را بررسی کرده و در صورتی که مشکلی در مورد اپلیکیشن، زیرساخت پردازشی و زیرساخت ارتباطی وجود دارد، آن را برطرف کنند و خطاب به مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: مأموریت ویژه‌ای به همکارانتان بدهید تا اشکالات شبکه شاد به سرعت برطرف شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما