شناسهٔ خبر: 51133804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم کنترل کرونایی مرز‌های آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در تمامی نقاط مرزی استان، نظارت و کنترل جدی بر تردد‌ها باید صورت گیرد تا از ورود سویه‌های جدید ویروس کرونا به استان و کشور جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، دکتر درستی با اشاره به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌های مرزی برای مراقبت و نظارت بیشتری بر رفت و آمد در مرز‌ها افزود: کمیته استانی این موضوع با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همکاری فرمانداران در استان فعال شده است.

وی ادامه داد: در تمامی نقاط مرزی استان باید نظارت و کنترل جدی بر تردد‌ها صورت گیرد و  کارت واکسن رانندگان ایرانی و غیر ایرانی کنترل و محل‌های قرنطینه مشخص شود تا به محض شناسایی سویه‌های جدید ویروس کرونا، این افراد طی گذراندن ۱۵ روز و با داشتن آزمایش pcr منفی وارد کشور بشوند تا با واکنش فعالانه از ورود این سویه‌های ویروس به استان و کشور جلوگیری شود.

دکتر درستی با اشاره به اینکه تعداد مراجعان سرپایی و فوت ناشی از کرونا در استان کاهش پیدا کرده است ادامه داد: با افزایش حساسیت‌ها و رعایت دستورالعملهای بهداشتی، میزان ابتلا به کرونا در استان رو به کاهش است و امیدواریم این رویه خوب  ادامه داشته باشد و مردم همچنان به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌ها توجه جدی داشته باشند.

نظر شما