شناسهٔ خبر: 51133298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گام بعدی جریان صدر پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات عراق

حمید محمدطاهری

یکی از رهبران جریان صدر عراق در سخنانی گام بعدی این جریان پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور را تبیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عصام حسین، از رهبران جریان صدر عراق در گفت‌وگو با شفق نیوز با اشاره به گام بعدی این جریان در راستای تشکیل دولت جدید عراق اظهار کرد: مرحله بعدی شاهد ساختار سیاسی جدید است که مورد حمایت و تایید اکثریت ملی یا سیاسی خواهد بود و پس از تایید نتایج انتخابات، دولت به آسانی تشکیل می‌شود.

وی افزود: پاسخ‌ها و واکنش‌های مثبتی از سوی احزاب و فراکسیون‌های سیاسی در این زمینه وجود دارد.

عصام حسین ادامه داد: برخی از احزاب سیاسی با ارائه پرونده‌هایی به دیوان عالی فدرال تلاش می‌کنند تا تصویب نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی را مختل کنند یا به تأخیر بیندازند.

این مقام عراقی همچنین گفت: این احزاب درصدد بازی با زمان هستند تا بار دیگر یک دولت توافقی تشکیل شود و ما این موضوع را کاملاً رد می‌کنیم و نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

کمیسیون انتخابات عراق سه‌شنبه در یک نشست خبری به تشریح نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پرداخت و میزان مشارکت مردمی را ۴۴ درصد اعلام کرد. براساس نتایج نهایی هیچ تغییری در ترتیب ائتلاف‌های پیروز به وجود نیامده و تنها پنج کرسی تغییر کردند.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام

نظر شما