شناسهٔ خبر: 51133059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۲ هزار مددجو در گرمخانه‌های تهران پذیرش شدند

تهران-ایرنا-معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح «زمستان گرم» در ۲۰ گرمخانه با توجه به برودت هوا گفت: تاکنون به صورت میانگین ۲ هزار و ۹۰ مددجو(بی‌خانمان و کارتن‌خواب) در این مراکز پذیرش شدند.

صاحب‌خبر -

سعید شرف‌دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت گرمخانه‌ها و اسکان افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در این مراکز با توجه به برودت هوا افزود: در فصل تابستان ساماندهی وضعیت گرمخانه‌ها با تاکید شهردار و  ساماندهی این مراکز در راستای ارتقای کیفیت خدمات در حفظ رعایت کرامت انسانی مددجویان، جذب و ارتقای امید به زندگی آنان و ایجاد زمینه برای بازگشت مددجویان به نزد خانواده‌هایشان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اقدامات اصلاحی در ساختمان مددسراها انجام و امکانات خوابگاهی تا حد امکان نوسازی شد ادامه داد: سیستم‌های گرمایشی برای فصل سرما تجهیز شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

شرف‌دوست افزود: ۲۰ مددسرا شامل ۱۶ مرکز ویژه مردان و چهار مرکز ویژه زنان و ۲ سامانسرای مردان در خاورشهر و مرکز لویزان برای زنان در مجموع با ظرفیت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تخت به صورت شبانه‌روزی افراد آسیب‌دیده، بی‌خانمان و کارتن‌خواب را پذیرش می‌کنند.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی پذیرش در گرمخانه‌ها نسبت به شهریورماه سال جاری اظهارداشت: اکنون به صورت میانگین در طول شبانه‌روز یکهزار و ۸۵۰ مددجو در ۱۶ گرمخانه ویژه مردان و ۲۴۰ مددجو در چهار گرمخانه ویژه زنان پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح «زمستان گرم» به مناطق ۲۲گانه پایتخت گفت: در حال حاضر ۳۰ واحد گشت فوریت‌ خدمات اجتماعی به صورت شبانه‌روزی زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند که با اضافه شدن ۳۰ گشت منطقه‌ای، تعداد ظرفیت سازمان به ۶۰ واحد گشت افزایش می یابد.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: به طور طبیعی با بارندگی و سرما به خصوص با توجه به شرایط شیوع کرونا، شناسایی و جذب افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب دشوارتر می شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از معتادان متجاهر در کلونی‌ها و مناطقی از شهر هستند که تلاش می‌شود با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادها  برای جذب این افراد مکانهایی در نظر گرفته شود.

شرف دوست به شبانه‌روزی بودن گرمخانه‌ها تاکید کرد و گفت: نگهداشت اجتماعی شهر تهران بدون همراهی مردم امکانپذیر نیست، هر چند هم که گشت‌ها شبانه‌روزی فعال باشند، ممکن است افرادی از دیده دور بمانند و شناسایی نشوند.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده افراد آسیب‌دیده، بی‌خانمان و کارتن‌خواب، موارد را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۱۳۷، ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۵ اطلاع دهند تا گشت‌های فوریت‌ خدمات اجتماعی در محل حاضر شده و این افراد را به گرمخانه‌ها منتقل کنند.

نظر شما