شناسهٔ خبر: 51132832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد علوی برای ۲ پروژه درمانی مانه و سملقان ۵۴ میلیارد ریال هزینه کرد

بجنورد- ایرنا- نماینده بنیاد علوی در مانه و سملقان خراسان شمالی گفت: این نهاد امسال برای ساخت درمانگاه و مرکز جامع سلامت در روستاهای خرتوت و زرد این شهرستان، ۵۴ میلیارد هزینه کرده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا رمضانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت درمانگاه روستای خرتوت با متراژ ۵۲۰ متر که از سال گذشته شروع شده است، هم اینک ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در روزهای آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین مرکز جامع سلامت روستای زرد این شهرستان نیز با هزینه کرد ۱۶ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رمضانیان با اشاره به اهدای دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان شهر آشخانه، گفت: امروز با حضور مسوولان استان یک دستگاه اکسیژن ساز نیز به بیمارستان پورسینای شهرآشخانه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال اهدا شد.

وی افزود: همچنین این نهاد در شهرستان از ابتدای سال، پنج میلیارد ریال نیز در قالب تجهیزات پزشکی به مراکز بهداشت جامع سلامت شهری و روستایی اهدا کرده است.

نماینده بنیاد علوی در مانه و سملقان یادآور شد: این کمک ها در راستای رسالت بنیاد علوی مبنی بر محرومیت زدایی با همکاری مسوولان حوزه بهداشت و سلامت شهرستان احصا و اهدا می شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

نظر شما