شناسهٔ خبر: 51132748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ثبت ملی ۱۶ اثر تاریخی همدان/ آثار تخریب شده بازسازی می‌شوند

آزاده صفی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از ثبت ۱۶ اثر تاریخی همدان در فهرست ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیده مریم مختاری‌موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، آثار واجد ارزش در سطح استان‌ها شناسایی و در فهرست آثار ملی یا فهرست‌های زیربط آنها ثبت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در میان آثار تاریخی همدان که چند روز گذشته به ثبت ملی رسید سه اثر تخریب شده نیز وجود دارد، تصریح کرد: مدرسه ظفر، خانه شیری و خانه خانجانی سه اثری هستند که هنگام تخریب پرونده ثبت آنها در دست بررسی بود.

مختاری‌موسوی اضافه کرد: به  دلیل اینکه پرونده ثبت بناهای نامبرده در حین تخریب در حال پیگیری بوده و به دستگاه‌های زیربط نیز اطلاع رسانی شده بود بنابراین آثاری که در محدوده بافت تاریخی همدان هستند باید عین به عین ساخته شده و دیگر آثار باید بازسازی شوند و کاربری تاریخی برای آنها تعریف شود.

به گزارش ایسنا، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در ۱۶ نامه جداگانه به استاندار همدان مراتب ثبت ۱۶ اثر را در فهرست آثار واجد ارزش فرهنگی، تاریخی ابلاغ کرده است. گفتنی است در این لیست نام سه اثر مدرسه ظفر، خانه شیری و خانه خانجانی نیز به چشم می‌خورد که متاسفانه طی روزهای گذشته تخریب شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما