شناسهٔ خبر: 51132705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مشارکت ۱۲ هزار امدادگر در طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر

ساناز باقری راد

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر در سال جاری، با مشارکت ۱۲ هزار امدادگر آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار مهر، اشاره بر آغاز طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر در سطح کشور گفت: این طرح از ابتدای آذر ماه آغاز شده و تا ۲۵ اسفندماه به منظور خدمت رسانی به شهروندان و ارائه خدمات امداد و نجات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طرح زمستانه امداد و نجات هلال احمر در سال جاری با مشارکت ۱۲ هزار امدادگر و نجاتگر آموزش‌دیده، که پایان طرح همراه ما خواهند بود اجرا می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص تجهیزات امدادی در نظر گرفته شده برای طرح امسال بیان کرد: مجموعاً ۳۷۰۰ دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی و ۲۰ فروند بالگرد برای ارائه خدمات و انجام عملیات ها در نظر گرفته شده و آماده باش هستند.

ولی پور تصریح کرد: در طرح امسال نیز ۵۶۷ پایگاه ثابت و مجموعه ۱۱۷۷ پایگاه ثابت، موقت و شعب امداد و نجات در این ایام خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره بر خدمات این طرح نیز بیان کرد: سازمان امداد و نجات در تمامی شهرها و استانهای کشور در کنار باقی دستگاه‌ها، در بحث پوشش حوادث و سوانح احتمالی، جوی و همچنین حوادث ترافیکی به عنوان پشتیبان سازمان اورژانس خدمات خود را ارائه خواهد داد.

رئیس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: به علاوه پایگاههای ثابت ما نیز به تجهیزات اولیه اضطراری برای هر گونه حوادث، تجهیز شده است.

ولی پور در خصوص اقدامات سازمان امداد و نجات برای مقابله با کرونا نیز عنوان کرد: این سازمان در کنار وزارت بهداشت، برای مراقبت های بهداشتی از جمله انجام تست‌های اضطراری کرونا، غربالگری و غیره در مبادی ورودی مسافری زمینی کشور در حال فعالیت است.

نظر شما