شناسهٔ خبر: 51132394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

خودروی مفهومی هیبریدی BMW XM معرفی شد

مرتضی یعقوبی مرتضی یعقوبی

صاحب‌خبر -

شرکت بی‌ام‌و به تازگی از یک کانسپت الکتریکی پلاگین هیبریدی جدید تحت عنوان BMW XM رونمایی کرد.

محصولی که قرار است به عنوان اولین نسخه از محصولات کلاس XM مجهز به موتور الکتریکی وارد بازار شود. به گفته بی‌ام‌و، این خودرو فرآیند تولید این خودرو از اواخر سال ۲۰۲۲ و با در کارخانه اسپارتانبورگ این شرکت آغاز خواهد شد.

و اما در خصوص مشخصات BMW XM باید گفت که این خودرو به یک موتور هشت سیلندر V شکل و یک سیستم هیبدرید پلاگین مجهز شده است.

توان خروجی این خودرو برابر با ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر با ۹۹۹ نیوتن‌متر عنوان شده است. جی‌هانسون، سخنگوی BMW عنوان کرد که تمرکز مهندسان این شرکت روی ارتقای قدرت و گشتاور این خودرو در نسخه نهایی خواهد بود.

طراحی بیرونی خودرو نیز دستخوش تغییبراتی شده به طوری که نمای جلویی BMW XM شبیه به سوراخ‌های بزرگ بینی به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد که این شرکت به سمت استفاده از زبان طراحی جدید برای نسل جدید خودروهای خود در حال حرکت است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، جلوپنجره مشکی کلیوی‌شکل خودرو نیز به چراغ‌هایی مجهز شده که جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

در فضای داخل کابین نیز از پوشش چرم استفاده شده و یک نمایشگر منحنی‌‏، ارتباط میان پنل قابلیت‌ها و صفحه نمایش اطلاعاتی-سرگرمی‌را برقرار می‌کند و نمایی یکپارچه را ارائه می‌دهد.   به اعتقاد بی‌ام‌و، این خودروی جدید نمونه‌ای از یک خودروی کامل و با عملکرد بالاست.

با این حال، هنوز جزییات بیشتری در خصوص مشخصات و قابلیت‌ها و همچنین قیمت BMW XM منتشر نشده است. اگرچه این خودرو یک محصول تمام الکتریکی نیست اما اقدامات و تلا ش‌های این شرکت نشان می‌دهد که BMW به زودی به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی بدل خواهد شد.

خودروی مفهومی هیبریدی BMW XM معرفی شد خودروی مفهومی هیبریدی BMW XM معرفی شد

این شرکت اوایل امسال اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، حدود ۵۰ درصد از خودروهای خروجی از کارخانه‌های این شرکت، تمام الکتریکی خواهند بود. بی‌ام‌و همچنین در حال ساخت نسخه‌های الکتریکی سدان‌های ۵ Series و ۷ Series و همچنین شاسی‌بلند X۱ خود است. ناگفته نماند که مدل الکتریکی iX3 این شرکت نیز تنها در اروپا و چین عرضه خواهد شد.

خودروی مفهومی هیبریدی BMW XM معرفی شد خودروی مفهومی هیبریدی BMW XM معرفی شد

نظر شما