شناسهٔ خبر: 51132164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد کارگران شرکتی شهرداری رشت به طرح تبدیل وضعیت ایثارگران

حدود سه هزار کارگر شرکتی شاغل در مجموعه شهرداری رشت به طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارگران ایثارگر و تبعیض ایجاد شده انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

برخی کارگران مجموعه شهرداری رشت که خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود بر اساس تصریحات قانون هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: اخیرا تبدیل وضعیت استخدامی حدود ۱۵۵ کارگران شرکتی ایثارگر در مجموعه شهرداری رشت در حال اجراست که نارضایتی‌هایی بین بقیه نیروهای شرکتی (غیرایثارگر) ایجاد کرده است.

این کارگران اظهار داشتند: در مجموعه شهرداری رشت حدود ۳ هزار نفر کارگر (غیرایثارگر) به صورت قرارداد شرکتی با عناوین شغلی مختلف مشغول کارند که به این روند اعتراض دارند.

به گفته یکی از کارگران؛ مسئولان باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی کارگران را برای همه کارگران پیمانکاری انجام دهند و نباید بین ایثارگر و غیرایثارگر که در یک جبهه خدمت کرده‌اند، تبعیض قائل شوند.

او با بیان اینکه همه ما کارگر و ایثارگر هستیم و نباید بین ما کارگران تفاوتی قائل شوند، گفت: چندی پیش شهردار رشت در یک سخنرانی از عدم تبعیض بین نیروی کار و حقوق قانونی آنها صحبت کرد که باعث خشنودی کارگران و انگیزه کاری آنها شد اما به یکباره شهردار با رد همه این ادعاها در حال اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی ۱۵۵ نفر از همکاران ایثارگر است.

به گفته این کارگر؛ همه ما کارگران از سامان گرفتن همکاران ایثارگر و خانواده‌هایشان خرسند هستیم اما مسئولان باید به وضعیت همه کارگران شرکتی که تعدادشان هم کم نیست، رسیدگی کنند.

او در ادامه از وخامت معیشت کارگران شرکتی شهرداری رشت انتقاد کرد و گفت: در کشور میلیون‌ها کارگر با حداقل حقوق مشغول کار و تلاش هستند ولی در کرسی‌های تصمیم‌گیری و قدرت جایگاهی ندارند بنابراین ما کارگران باید همصدا باشیم تا برخی مسئولان که کانون‌های قدرت هستند، نتوانند طرح‌هایی که باعث ایجا شکاف می‌شود را ارائه دهند.

این کارگر شهرداری رشت در خاتمه تصریح کرد: کارگران با شنیدن اخبار تبعیض‌آمیز انرژی حداقلی خود برای کار و تولید را از دست می‌دهند. این درد مشترک همه کارگران شرکتی و پیمانکاری در همه نقاط کشور است که امیدواریم نمایندگان مجلس و دولت جدید به آن توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما